18 de febr. 2023

Tuc deth Rosari (2608m)

18/2/23 Tuc deth Rosari des del parking d'Orri pels estanys de Baciver +/-790m F/S2/* 

Ascensió sense problemes que permet gaudir del silenci malgrat la proximitat de les pistes d'esquí. El camí permet moltes variants per a que cadascú triï l'itinerari segons les severs preferències personals. 

Estanh de Baish de Baciver
Estanh de baix de Baciver 
En el meu cas, qüestió d'anar cap a l'est i mantenir un ritme de pujada sense estridències, deixant a la dreta l'estany de Baish de Baciver, passant per un mirador sobre el mateix que pot passar desapercebut a la cota 2160.

Pujada després cap els estanys de dalt de Baciver, deixant els dos estanys grans a l'esquerra i finalment enfilar la pujada més dreta cap el coll de Rosari anant a buscar la variant del GRM16 que passa pel coll i d'allí, cap el cim.

Circ de Baciver
Bona innivació gairebé fins el coll on hi he deixat els esquís i he acabat de pujar a peu per la manca de neu i abundància de pedres. Per cert, si algú hi trobauna cantimplora abonyegada que m'hi he deixat és lliure de portar-la a un museu, em faria gràcia tenir-ne notícies però no hi patiu.

Vista cap Airoto
La baixada per on vingui més de gust, compte amb les pedres a la proximitat del coll. Un cop passades, he baixat pràcticament per on he volgut, era dissabte i no m'he trobat gairebé amb ningú fins que he començat a creuar les pistes que baixen de Baciver, cap al final he claudicat i he agafat una pista que m'ha permès de tornar amb ímpetu al parking.


2 comentaris:

Jaume J ha dit...

m'ha agradat això de ritme sense estridències! Fa goig cap a Airoto, bona activitat!

Núria ha dit...

Bona sortida i gràcies per compartir la informació ... és veu força bé de neu.
I a veure si surt la cantimplora ...