12 de febr. 2023

Pimendalluelo o Punta Tarmañones 1.966m, des d'Escarrilla 12/02/2023

Fabulós mirador de la Peña Telera i les muntanyes del Valle de Tena

Gran descoberta avui! Muntanya modesta i alhora altiva amb un itinerari bonic i una esquiada directe i agraïda, lluny de les aglomeracions d'altres racons de la vall (estàvem sols i a la part alta hem obert traça, que sempre recompensa).

Peña Telera (esquerra), Pimendalluelo (centre) i Punta
de la Cochata (dreta), a vista de dro.

Punt de sortida: a Escarrilla prendre la carretera que al final del poble va cap a Sandiniés, i uns 600m després virar per un trencall marcat a la dreta que, per una pista sense asfaltar, va a una granja. Poc abans hi ha un aparcament per a 2-3 vehicles, a 1.250m. No és mala opció sortir des del mateix poble.

El dia abans m'hi he acostat a peu veure'n la innivació a vista de dro, i he vist la neu contínua des de la granja.

L'itinerari deixa la granja a la dreta i segueix una pista que entra al bosc i en un parell de girs guanya alçaria. A la cota 1.440m, abans de la Clusa, es deixa la pista i entre matolls i punxes es remunta en direcció O-SO. Tot és esquiable, però prendre uns dels dorsals que baixa és el més eficient. Ja sota al cim, cal anar a buscar el pas de menys pendent en marcada direcció N i arribar al llom que porta, esquís als peus, al mateix cim. La vista als quatre costats és grandiosa! El descens l'hem fet per la pala SE, directe, i després per una gimcana entre matolls... Surten 720m de desnivell i 10km d'activitat.

Hem carregat els esquís menys d'un km.

El Midi i la Punta Cochata

Bones traces!!!

Joana, Bernat i Jaume

Bons paisatges i boes vistes
un nou racó descobert
enhorabona

Bona zona !! Heu menjat migas ?

jordi laparra ha dit...

Súper! quin trio!!! I quina pala més xula!

Està vist que per més que surtis sempre hi ha llocs per descobrir. Molt gratificant trobar una nova ruta. Felicitats!

Quin cim més ben trobat! Enhorabona a aquests nens tan grandets, que et segueixen el ritme :)