20 de febr. 2023

Puig de la Coma d’Or solitari (2826m)

19 DE febrer 2023

F, S2, 5h, +-1000m


Arribem a Porté-Puymorens on les nenes faran pistes amb una bona colla.

Mentre, agafo el cotxe fins el Col du Puymorens (1920m). Allà una munió de gent enfila cap al Pic de la Mine.. a l’altre banda es veu la Coma d’en Garcia no massa innivada però tampoc es veu prou bé la vall.. Només es veu algú amb raquetes o a peu,..

M’ho penso 1min i m’en vaig tot sol cap a la vall solitaria..

Camino amb esquis a la motxila uns 10min i ja veig una llengua de neu que pel costat esquerra (per on hi ha la pista) em permet avançar amb esquis als peus. Al final de la pista la vall s’obre i amb mes neu permet anar pujant fins la Portella d’en Garcia.








Allà, continuo cap a l'Est flanquejant per la Portella de Cortal Rossó a peu uns 400m, després torno a posar esquis i pujo per sota del Cap de Llosada, fent el clàssic camí fins al coll que queda a la dreta del Puig de Coma d’Or. 



Al coll deixo esquís i faig els últims metres d’aresta fàcil a peu fins al cim.


La baixada pel mateix itinerari amb neu primavera prou decent! Només torno a treure esquis al flanqueig abans de la Portella. La baixada la faig pel bosc i puc esquiar fins a 300m del cotxe, prou satisfet per una sortida que ningú donava 1 cèntim i al final un 8cims!!!

No he vist a ningú amb esquís, només alguna traça vella..

Tirem de clàssics: “Qui no arrisca no pisca” o “Mes val sol que... amb un munió de gent!” 😉

Bones traces !

6 comentaris:

Mercè B. ha dit...

Mare meva com ha ventat! però els motivats sempre troben aquella llengua de bona neu...Molt bé Carles!

Berta ha dit...

Enhorabona!!! Un 8cims és un 8cims...:)

pep lluís (ropits) ha dit...

Enhorabona, cim treballat!

Núria ha dit...

Bona Carles, un 8cims a la saca!!! ... i esperem que nevi més!

Jaume J ha dit...

m'esperava un Neil Diamond versionat pel Johny Cash al vídeo ;)

Manel C. ha dit...

Enhorabona Carles! Carpe diem.