10 de febr. 2023

Tuc de Vacivèr (2645 m) i Pica Cerví de Durro (2656 m)

En un día de sol i calor primaveral, la Vall d’Aran ens presenta les seves millors gales; bona innivació i condicions per gaudir de l’esqui de muntanya. Ens disposem a fer el Vacivèr, un clàssic de la zona que sempre val la pena repetir per disfrutar la baixada per la seva famosa pala sud-est i foquejar pel solitàri circ de Baciver, amb els seus estanys gelats i el Marimanya de teló de fons. Sortim del pàrking d’Orri en direcció est seguint el Arriu Malo sempre per l’esquerra. Creuem el barranc, deixem l’estany de Baix a la dreta i fem una volta llarga per la zona de menys pendent per anar a buscar els estanys de dalt de Baciver tot fent un curt descens sense treure pells. El paisatge és espectacular. Creuem el primer estany per sobre, deixem el segon a la dreta i virem completamente a sud-oest per anar a buscar el pas més franc cap al coll, que ens permetrà divisar per primer cop el cim. Des d’aquí hem de traçar decidits en direcció cap al cim i superar la pala que ens porta al còth deth Os. Un cop al coll fem un parell de zetes per la carena i assolim el cim sense més dificultats. Baixem directes per la part més pendent de la pala i seguim el descens per les pales d’Orri de Tredós fins a trobar el camí de pujada.

A la vall de Boí el vent ha fet de les seves i i costa trobar itineraris en condicions. Sortint de l’estació tenim la pica cerví de Durro, que té unes vistes espectaculars cap a la vall d’Erta i ens regala una matinal amb un bon descens per la seva pala est. La ruta normal puja per la collada des Bassetes i fa tota la carena fins al cim però jo he pujat fins al coll d’Erta i des d’alli he remuntat la pala fins al cim. Ganivetes i descens amb neu dura.

4/5.2.2023

+930 m/+700 m

F-S2

15 Km/ 9,5 Km

4,5 h / 2,5 h

Risc 2

Marc i Anna

Condicions ben primaverals per a principis de febrer, bona tria!!!

No pares, Marc!!! Enhorabona :)