7 de febr. 2023

Pic de La Calbe (2.185 m.) en travessa des de Gestièrs, 2 cabanes i esquí de subsistència!

3 a 5 de febrer de 2023

Tres dies d'esquí de supervivència a l'Arieja. La idea inicial era fer unes quantes sortides per la zona d'Aston, però diverses circumstàncies fan que a darrera hora tinguem que improvisar. Tornem a Gestièrs, sabem que ens mourem a cotes baixes, la veritat es que pensàvem que trobaríem força més neu. Malgrat tot, aconseguim fer una travessa més complexa del que pugui semblar i en conjunt gairebé sense descalçar esquís.

3 feb.

Gestièrs-coll de Lars-cabana de la Jasse de Peyriguels

9 kms, +725 m, F+, S2

Sortim una mica tard de Gestièrs, resseguim la pista que va cap a la muntanya de Pinardel. Després d'una bona estona de foquejar ens endinsem al bosc, i la feina serà endevinar per on va el camí... Després d'algunes marrades, arribem bocafoscant al coll de Lars, flanqueig una mica penjat i com no podria ser d'una altra manera arribem de nit a la cabana. Hivern, hivern! Pel camí ja veiem que manca neu, el vent ha fet de les seves, ja veurem si aconseguim fer la travessa... Moltes cabanes a la coma, però només una porta oberta, tot just hi caben 4 persones. La xemeneia no funciona massa bé, malgrat tot el lloc és acollidor.

4 feb.

Cabana de la Jasse de Peyriguels-La Calbe-Pas de l'Escalier-cabana de Balledreyt

10 kms, +800 m, F+, S2-S3

Ens llevem una mica tard i enfilem amb incertesa muntanya amunt per la coma Sarclade, SE, amb paciència aconseguim arribar ben amunt. Dalt la carena manca neu, però en cap moment traiem esquís. Decidim renunciar per prudència a l'objectiu inicial de fer el pic de Bèze, tot i que sembla amb prou bones condicions. Anem cap al pic de La Calbe que el tenim més a prop. Des d'allà, tornem a improvisar tot buscant com anar cap a Balledreyt. Arribem una mica tard al pas de l'Escalier i tornem a improvisar tot baixant directament pel torrent de Balledreyt. Arribem amb algun ensurt a la acollidora cabana de Balledreyt reformada l'any 2014 Després d'un baixada inicial amb prou bona neu arriba la crostada de rigor, una mica tard, però ja hi som,...gaudim de l'entorn.

5 feb.

Cabana de Balledreyt-pic de Col Taillat-coll de Sasc-coll de Gamel-Gestièrs

10,5 kms, +500 m,-1.250 m, F+, S2

L'endemà només resta retornar al cotxe. La manca de neu fa que la tasca d'arribar a la cabana de Courtal Marti sigui una mica complicada. Des de la cabana pugem al pic de Col Taillat (1.959 m.) i des d'allà anem resseguint carenes i colls fins a Gestièrs: coll de Sasc, coll de La Lène i coll de Gamel. Pel mig, encara que no ho sembli, tres bons descensos amb una neu excel·lent. Acostant-nos a Gestièrs comença a aparèixer gent, fins llavors ningú, una magnífica solitud!

Arribem esquiant fins gairebé el coll de Gamel, des d'allà malgrat hi ha neu, toca anar a peu fins al poble.

Una travessa curta, però intensa amb mil vivències i moltes incerteses, us asseguro que el temps en moments així passa volant, i quan arribes a casa no hi ha millor plaer que obrir la motxilla i sentir l'olor intensa a fum que perdurarà uns quants dies.

Bones traces i fins la propera travessa!

magnífica solitud, m'encanta!
L'olor a fum crea addicció, n'hi haurà més...

roser ha dit...

caram! per ser improvisat us ha quedat rodó...felicitats per la bonica travessa!!

Puc imaginar l'olor de la motxilla....quina passada!

Fum fum fum! Quines traces mes maques! Felicitats!

Perebarcena ha dit...

Molt bé Miquel. Pura aventura!! Enhorabona. són paratges d'ensomni.