15 de gen. 2024

Trobada d'insaciables i cegesquiadors al Refugi de Fornet - 12, 13 i 14/01/2024

Runs a l'obaga de Bonabé, Pic d'Àtics (i Tuc de la Cima)

Si sou del ram ja sabreu qui són els Insaciables. Diu la llegenda que per a ells els desnivells poden ser infinits, les pendents quasi verticals, i les seves llaçades i traces les més ràpides... i quan en Pito i en Carles ens van proposar de fer una trobada plegats ho vam rebre amb una barreja d'il·lusió de nen petit la nit de reis i respecte. A la proposta publicada aquí uns pocs s'oloren la festa i ràpidament cobrim les poques places que ens havíem reservat.
Els astres ens porten al Refugi de Fornet, on sempre som ben acollits, i que triem perquè divendres en Pito Costa presenta el seu llibre "L'esquí de muntanya a Catalunya. 50 itineraris pel Pirineu Català" a la fabulosa llibreria Natural Llibres d'Alins, en un acte carregat del millor ambient d'esquí de muntanya i on ens trobem amb amics del Pallars i l'Aran que dissabte i diumenge també s'afegiran al festival d'obrir traça.

Resum de l'activitat

Divendres 12 de gener: Tuc de la Cima 2.456m en volta circular des de la Pleta del Prat

+/-750m; 7km; F,**, S2; 3-4h

Escapar-se a la neu un dia feiner és com fer una petita malifeta, i tres pillos i un altre que arrepleguem a Tremp anem d'avançada a entrenar-nos pel cap de setmana. Trobem un ambient ben blanc però que amaga poc gruix i haurem d'anar amb compte amb les pedres.

Fem volta arribant-nos al mirador de Corbiu per pujar per l'est i el llom nord-est. Per la baixada anem a buscar el coll que hi ha sobre les pistes de Tavascan.

Dissabte 13 de gener: L'obaga de Bonabé fins la Serra del Ras 2.411m, per la vall de Cireres i l'Escala Alta

+/-1.500m (alguns +/-1.750m);17km; F,***, S2-S3; 7h

Gran ambient! Encara fosc, en Carles ha estès el mapa i hem pogut visualitzar el recorregut que farem, amb 4 canvis de pells buscant les millors obagues i raconades on es conserva la neu pols. Al grup que hem dormit a Fornet s'afegeixen amics del Pallars que pugen a fer l'activitat del dia, i fetes les presentacions ens posem en marxa (diuen que fa fred, 8 sota zero, però hi ha caliu!).

El grup es va allargant, però aconseguim fer l'activitat plegats amb diferents reagrupaments, on hi ha temps per riures, per dibuixar traces a muntanyes que veiem i fer alguna ofrena en forma d'elixir als déus de les neus. Fem unes esquiades memorables!

Diumenge 14 de gener: Pic d'Àtics 2.556m pel barranc de Pina

+/-1.350m; 17,4km; F, ***, S2-S3; 6-7h

Les nuvolades deixen un inici de dia tèrbol i humitat que espatlla la neu... però potser lo del mantell és secundari quan l'excursió és superba!
Des de Fornet, esquís als peus baixem al Pont de Pina i seguim per un camí fins les bordes.

El barranc de Pina s'enfila cap a l'est, i convindria seguir els sender que agafa alçada sobre les bordes enlloc de seguir bosc endins per terreny senglar.... sigui com sigui, superem el bosc i assolim la bassa de Sobriu en un circ flanquejat per muntanyots com el Montroig, Pilàs, els Mulats o l'Àtics. Per pendents més drets i en direcció sud primer i oest finalment arribem al Pas d'Estanyardo, d'on ja veiem l'Àtics.

Hi arribem pels lloms i petit tram d'aresta, i pel descens tornem per sota, amb una petita remuntada fins a tornar al pas d'Estanyardo, i des d'aquí només cal desfer el camí de pujada. 4 del grup han fet un descens i remuntada addicional pel vessant sud del cim.

Un cap de setmana rodó, on ens hem sentit insaciables ;)

Bones traces,

Pito, Carles (algunes fotos són seves, gràcies!), Roger, Jordi, Vicenç, Andreu, Cesc, Samuel, Pep, Ricard, Jaume i més amics del Pallars

Tela, l'obaga de Bonabé....quin goig, el vídeo! Enhorabona per la sortida amb els insaciables :)

Uns dies genials per retre culte a l'esquí de muntanya i per retrobar amics apassionats de les traces!

Jordi Laparra ha dit...

Genial insaciables!!

Roger ha dit...

Un plaer passar aquests dos dies extraordinaris i intensos amb els nostres referents de l'esquí i de qui hem seguit les traces tantes vegades.
Hem xalat molt! Bones rutes, polsarraca, riures, ranxos i remullada de becs amb destil.lats molt fins i variats, gentilesa cegesqui. Sou molt bons!
Fins quan vulgueu ;)

Diria que tots sou bastant insaciables ... enhorabona per la trobada i l'activitat

roser ha dit...

Quina festassa...felicitats!

Samuel ha dit...

Molt content de totes les hores compartides amb tots vosaltres, a la muntanya i especialment al refugi! Records a tots!

Carles Lluch ha dit...

Va ser un cap de setmana entranyable, hi havien ganes de trobar-nos tots plegats i celebrar-ho. Ho haurem de repetir més sovint. Gràcies a tots!