18 de gen. 2024

Molta neu i més formatge

Estada als Alps en la més clàssica tradició cegesqui gourmand del 8 al 13 de gener.

Passem uns dies de vacances al Champsaur aprofitant que hi ha nevat molt i que trobarem neu a cotes baixes.

Ens traslladem el dilluns amb la calma fins el poble de Saint-Léger-les-Mélèzes, a la zona dOrcieres, on arribem de miracle en mig duna intensa nevada que per uns minuts no ens obliga a posar cadenes.

Meteofrance ha anunciat qualques flocons pel dimarts, però acaba essent un nevadot daquells de copazos que deixa les carreteres tallades.

En arribar, primera crisi, no hi ha cafetera italiana a lapartament i només cafetera de càpsules, la nena de lexorcista cafeinómana treu foc pels queixals i volen els ganivets i els crits a la mestressa de lapartament.

Dia 1 - Le Cuchon 2001m +-750m F/S2

El dimarts ho arreglem fent cafè de cowboy a l'americana, amb cassola i un mitjó, però el dia es lleva que sembla Mordor, la nevada persisteix i el cotxe està enterrat en un pam de neu.

Els quelques flocons de Meteofrance s'han convertit en paquetón amb molt poca visibilitat, i risc 3 d'allaus, però amb l'avantatge que ens podem calçar els esquís a la porta de l'apartament. Amb el temporal no podem fer grans coses, però aprofitem que l'estació de Saint-Léger, una petita estació municipal, té quasi totes les pistes tancades per pujar al cim de dalt de l'estació vorejant pistes, sense més companyia que la neu i el vent.

Una sortida que en condicions normals no té més, però vistes les condicions meteorològiques ens permet fer activitat i una bona baixada amb un bon gruix de neu nova.

A la tarda comprem formatges i gourmandises al colmado de l'estació, que a més, ens aconsegueix una cafetera per amansir la ionqui de la cafeïna.

A la tarda recuperem amb escreix les calories que hem cremat.

Dia 2 - Cap al Piolit +-750 F/S2

Ens llevem cagant-nos en Meteofrance. Segueix nevant, tapat i amb la carretera blanca, però decidim arriscar-nos fins el proper poble d'Ancelle, a 5 min, d'on sortim amb esquís des del poble, cap a la vall del Piolit, un clàssic de la zona.

Novament neva i hi ha risc 3 d'allaus, així que ens mantenim al bosc. Trobem un randonneur solitari, amb l'edat mitjana dels veterans del CEG, entre 90 i 110 anys que ha fet una bona traça pel bosc. No ens atrevim a sortir massa de la protecció de l'arbreda però ens torna a sortir una excursió arreglada i una baixada entretinguda.

A la tarda recuperem amb escreix les calories que hem cremat fent una raclette a l'apartament.

Dia 3 - Coll del Palastre i Pointe sud de la Venasque +-1000 F/S3

Avui sí. Els ***** de Meteofrance l'encerten i surt un sol radiant. Malgrat el vi i el formatge ens llevem a una hora raonable i anem cap a les Richards, d'on surt un altre itinerari clàssic de la zona, cap al Palastre i la Venasque.

El pàrquing a l'inici de la pista ja és ple de ionquis de la neu pols, després de 2 dies de nevadot, això és Utah, així sí. Passem pel coll del Palastre i a la baixada de la Venasque seguim les traces a mà esquerra, fent una circular, en una baixada top top, fins que acabem al riu una mica encigalats per sortir, però la baixada de neu pols ha sigut tan bona que la niña de la cafetera ens fa només els crits justos quan la fiquem per un flanqueig delicat per sortir del riu.

Encigalada menor i esquiada top de les que es donen pocs cops l'any, que compensa.

A la tarda recuperem amb escreix les calories que hem cremat amb formatges, llonganissa, patés, cervesa artesana i vi francès.

Dia 4 - Les Pélissons 2470m +-700m F/S2

Torna a sortir un dia radiant, tot i que a la nit ha tornat a nevar uns centímetres. Segueix el risc 3 d'allaus, així que optem per un recurs fàcil, els Pélissons des de l'estació d'Orcieres, sortida bonica amb vistes a tot el circ, i extremament fàcil, sense massa història.

A la tarda recuperem amb escreix les calories que hem cremat amb una segona raclette.

Marxem dels Alps amb un gran gust de boca, el risc d'allaus i les nevades ens han fet ser prudents però hem pogut fer una sortida prou arreglada cada dia, menció especial a la Venasque.

Tornem amb una cafetera nova i havent recuperat amb escreix les calories que hem cremat, com correspon a un bon cegesquiador.

L'autor ha eliminat aquest comentari.

Mare meva, quina sort!!!! Neu i més neu!!! Enhorabona per l'escapada :)