30 de gen. 2024

Segon Cap de Setmana de pràctiques del Curs d'Iniciació a l'Esquí de Muntanya

Ateses les condicions de neu, només podíem anar a la Vall d'Aran, on quedava una mica de neu.

Dissabte

Hem anat al Port de la Bonaigua, hem enfilat la pista del Muntanyó, direcció est, i a uns 1000m de l'estació hem fet les pràctiques de nivologia que han consistit en fer un tall a la neu per aprendre a llegir la història de les precipitacions caigudes en tota la temporada.

També hem fet pràctiques d'auto-detenció, per quedar ben arrebossats....

Com encara quedaven ganes de més, hem decidit seguir practicant una mica més la progressió, dirigint-nos cap el cim de la Cigalera. Quan ens hem cansat, i hem vist el "percal" de baixada, hem decidit que tornar cap a Salardú a planificar la sortida de l'endemà.

Diumenge - Tuc de Pèdescauç, 2371 m , +550 m., F, S1-S2

Avui tocava posar en pràctica tota la formació rebuda.

Després de diverses disquisicions es decideix fer un cim molt apte per a un curs d’iniciació a l’esquí de muntanya com és el tuc de Pèdescauç. Arribem al pàrquing de Beret tranquil·lament per deixar que la neu agafi temperatura. Resseguim la riba dreta del torrent de Mieu.

Altra gent escull altres opcions i aconseguim pujar tot sols. Fa força calor, passem a tocar del tuc deth Mieu, baixem una mica i ràpidament enfilem cap al cim. Durant la pujada repassem els conceptes apresos. Des de dalt veiem un paisatge magnífic, arreu la neu no para de recular.

Baixem des del cim, i anem en un llarg flanqueig fins a trobar les pistes que baixem des del tuc de Costarjàs. Plàcidament arribem de nou a Beret. Gairebé som al final del curs, somriures per uns dies que semblen ben aprofitats, ganes de continuar traçant, saba nova al Club.

Montse S. ha dit...

Un plaer haver col·laborat en aquesta formació, on sempre s'aprenen coses noves. Espero que us ho hagueu passat bé i que ens trobem ben aviat esquiant per arreu. Bon grup. Bon

Gent amb moltes ganes, segur que continuaran traçant arreu del país!!
Ben divertit rememorar els meus inicis amb l'esquí de muntanya ;-)

Enhorabona per la formació feta! no s'acaba mai....sempre seguirem aprenent :)