23 de gen. 2024

Sortida de cicle d'esquí de muntanya: Montlude en semi circular i fum

Cabana: Caseta rústica fora de poblat per a arrecerar-s’hi transitòriament que serveix de refugi en el camp o per a guardar-hi instruments de treball.

La proposta era una sortida en cabana a mode travessa i, tot i que hem hagut de canviar de comarca, l'objectiu s'ha acomplert si més si comptem que és un dels objectius dels #8cims.

Divendres 19 de gener: aproximació a la cabana d'Uishèra 1980m +550m 6km F

Plou, avís de pujada de temperatures, s'espatlla el cotxe abans de sortir de Barcelona... però pinta bé.

Ens trobem a Tolva per abastir-nos de magdalenes, essencials per a aquest tipus de sortides, sopem a Vielha, amb la calma per asserenar la nit i deixar-nos unes boires baixes per al gaudi del paisatge. Ens atansem fins a Arres de Sus i encara pugem més fins a la cruïlla de la carretera de la Bassa d'Arres amb la pista d'Uihsèra 1540m.

Un cop equipats i amb els esquís a l'esquena iniciem la ruta per la pista, gaudint del contrast de la mitja lluna amb les boires de la vall i les vistes a les muntanyes occidentals de la Val d'Aran.

Fem tota la ruta per la pista, hem vist petjades d'ossos i no és cosa d'haver de donar-los les catànies i magdalenes que portem. Arribem a quarts de tres de matí a la cabana, hi ha son, fa fred hi ha caliu...

Calcem esquís a la cota 1800 i fins la cabana, esquivant les roderes de motos de neu i 4x4

Dissabte 20 de gener: Pic de Sacauva 2285m - Cabana d'Estahn Long - Montlude 2517m - Cabana d'Estahn Long 2100m  +900m F/PD

No ho sembla però s'ha fet llarg... Iniciem la ruta per anar a buscar el pas per la canal entre la muntanya d'Uishèra i el Sacauva, ho fem amb ganivetes i amb prou comoditat.

Tota la carena del Sacauva i el Còth de Laurit està amb neu molt dura que obliga a fer aquest tram amb precaució, sobretot als trams de descens. Passat el Còth de Laurit i superada la zona de la Penha Blanca ens tirem per les pales del nord fins als Horats de Margalida, zona molt empinada i neu prou dura però s'agafa be.

Un cop a la cota 2000m posem pells i remuntem fins a l'Estanh Long de Vilamòs i la cabana que està a 2100m. La cabana de l'Estanh Long de Vilamòs està ben cuidada per l'Ajuntament. Te estris de cuina, fogonet, gas, un rebost ple de menjar, matalassos inflables, sacs, mantes, llenya... I una estufa que fumeja (molt) i que ens han dit que aquesta primavera miraran d'arreglar.

Hi cabem els cinc repartint-nos entre l'altell de fusta i l'entrada. Al costat hi ha una altra construcció més precària on hi ha llenya i estris.

Deixem la major part del material i seguim la ruta cap al Montlude, som a la cara sud del cim i l'haurem de pujar per la cara nord. Es tracta d'un bonic i variat recorregut pels estanys de Vilamòs i els petits estanys propers al Còth de Barracomica.

Anem girant la muntanya fins situar-nos a les seves pales nord cada cop més empinades, el tram final el fem amb grampons, passant pel collet a 2417m (pal de fusta indicador) i ja amb el solet de tarda mandrosa fem el cim per l'ampla i dreta carena.

Gaudim d'un bon descens esquivant els sifonets que hem fet a la pujada. Un cop a la cabana gaudim d'una bona fumejada que ens deixa perfumats per a tota la setmana...

Diumenge 21 de gener: Cabana d'Estahn Long - Passada de Simonet 2119m - Cabana d'Uishèra carretera: +200m - 650m F

Aquest recorregut només es pot fer amb poca neu i condicions molt estables. La neu acostuma a cobrir tota la pista i hi ha diversos punts amb allaus freqüents.

El descens de la Passada de Simonet és magnífic, inclinat i amb bona neu. Arribats a la pista no hi ha més que seguir-la fins a la cabana d'Uishèra, saltant un parell de restes d'allaus i posteriorment fins a la carretera.

Fum: Aerosol format per partícules carbonoses sòlides disperses en el si dels gasos, producte d’una combustió i excitació produïda en el cervell per les begudes alcohòliques.

Hi hem estat el Carles P, Pep L, Joan R, Francesc D i Ricard M

Bones traces !!

Quina sortida més "top"!!! Recorregut, fotos, vídeo ... fa goig ... almenys des de casa ;-) ...100% cegesqui. Enhorabona per aquest 8cim tant treballat!!!

Anar de cabana sempre compensa. Potser portaveu poc vi per tant fum… 😉

Magnífica piulada i bona sortida. Enhorabona a tots

roser ha dit...

Enhorabona per la sortida cabanera!

Felicitats!! Quina meravella de recorregut...i cabana! Brutaaal!

Bravo, bravo, bravo!!!

Per aquesta sortida, que és de les que fa afició. Molt ben pensada i encara millor desenvolupament, tot i les condicions.

Enhorabona a tots els participants :)

Agus ha dit...

M'encanta, quina sorrida mes maca... enhorabona!!!!