20 de gen. 2024

Marbre empolsinat a Envalira - 20/01/2024

Des del Port d'Envalira cap al Pic Maià 2.614m, el refugi de la Portella, i el Cap del Port 2.752m, tornant pel collet d'Ortafà

Itinerari seguit al Cap del Port, Tossa de Siscaró, Cabaneta... avui des del Pic de Maià

Hi ha esperança i tot i les condicions difícils de neu encara és possible trobar un itinerari amb poca gent, no comentat a les xarxes socials, on s'ha apoderat "l'algú sap?' a grups de whatsapp o telegram amb impersonaliat i fotos efimeres, la demanda d'informació fàcil sobre cims concorreguts o clàssics en detriment de l'ús d'eines per valorar possibilitats sobre un mapa. És "l'skimo de consum ràpid", el consumisme que també ha arribat a la muntanya, un mon de voyeurs més que una comunitat...
I sobre l'itinerari escollit... doncs tampoc ha estat com esperàvem: confiàvem que la nevadeta hi hauria deixat més neu i amb prou feines hi havia dos dits de neu nova sobre un marbre de neu dura que també desitjàvem que transformés, però el sol de gener encara vola baix!
El recorregut surt del mateix Port d'Envalira cap al Nord, deixant enrere els remuntadors del Pas de la Casa i seguint una camí on hi circulen motos de neu i trineus de gossos, o fent llaçades cap amunt s'arriba fàcilment al Pic Maià, coronat per una antena ben visible.

+/-1.000m; 13,3km; F, **, S2-S3; 4-5h

A l'anada ens hem llançat per un tub ben dret i obac, a evitar amb dies de neu dura com avui (a la tornada hem remuntat per un terreny més amable fins el collet d'Ortafà).
Hem esquiat fins la cota 2.300m deixant a la dreta el refugi de la Portella i l'itinerari que puja a la Cabaneta, pelat a la part inferior. D'aquest punt hem virat a l'oest pel fons del torrent en direcció al Port Dret sense arribar-hi, enfilant-nos cap al nord per una cometa i després un llom fins al cim del Cap del Port. Tornada pel mateix itinerari, però remuntant pel collet d'Ortafà.
El mantell molt endurit i prim, no deixa arribar a les pedres, però molt ha de canviar la nivologia per recomanar lliscar per aquesta zona, precaució! No perdem l'esperança, també nevarà!
Bones traces!!!
Marta i Jaume

Sempre em miro aquests cims i en tinc moltes ganes, genial la ressenya, moltes gràcies! ...Resem a la verge de les Neus, si!

A veure....haurem de resar molt, Mercè...hehehe

Aquesta ruta mola, combinable amb la vall d'Incles i accés a cabana o refugi. Molt Bé !!