16 de gen. 2024

Sortida de Cicle d'esquí de muntanya del CEG: Montpius i Tuc dera Pincèla - 13 i 14 de gener de 2024

Cap de setmana a la Val d'Aran, després de la nevada de reis. La sortida de cicle s'ha modificat, ateses les condicions de neu al Gran Tuc de Colomers. Ja hi anirem més endavant:)

13 de gener de 2024: Montpius (2274 m) en travessa

+1100 m/-1300 m, S2, **

Punt d'inici: k. 158 de la N-230 de Vielha al túnel.

Punt final: Casau, on tenim la dutxa.

Sortim a les 8.30 de l'hotel i deixem els cotxes a l'inici de la pista forestal de la Arribèra deth Nere (cota 1300 m). Ja amb esquís als peus seguim 500 m de pista i ens desviem a mà reta cap a la Bòrda deth Sabatèr. Hi ha traça vella que creua el prat i que ens guia cap al camí de Pomaròla, un sender suficientment innivat per pujar, però no per baixar. Un cop arribem a la cabana de Pomaròla, anem remuntant pel fil del Sarrat de Pomaròla sense cap complicació (molta calor!). Un cop tenim el Montpius al davant, l'encarem per la carena sudest, creuant la cornisa per on ens resulta més còmode. Hi ha les restes d'una allau entre el Montpius i el Tuc de Cuenques, així que estem alerta de traçar l'itinerari més segur. Un cop a l'aresta sud, seguim amb esquís fins al cim.

Gaudim de les boniques vistes a totes bandes i fem un descens memorable per la cara nord, la vall de Gèles. Neu pols de la bona.... A 1900 m s'aplana una mica i decidim remuntar cap a Eth Santet. El descens podria haver continuat, però tenim les nostres limitacions. El coll de Eth Santet és un lloc especial, amb borda oberta. Recuperem forces i fem la baixada cap a Casau. Primer, retallem la pista i anem baixant pel barranc. A 1600 m hi ha una cabana. Allà hauria estat millor seguir ja per pista, però ens hem ficat dins del barranc/bosc i hem tingut el nostre moment d'ensigalada (només una part del grup, els més irracionals). Un cop recuperada la pista, ja no l'hem deixada i hem pogut esquiar fins a 1200 m (alguns fins a la dutxa, han arribat esquiant!).

Recuperem els cotxes molt fàcilment i tenim tota la tarda per ensigalar-nos per Vielha....quin horror!

Agraïments al Carles Ll., que és qui ens ha proporcionat tota la informació i tracks per encertar-la de ple. Tot el grup ha estat encantat amb la proposta i sorprès d'haver pogut esquiar per aquestes cotes tan baixes! Alguna rascadeta.....però què més volem, si no hi havia base!).

14 de gener de 2024: Tuc dera Pincèla (2535 m)

+/-1075 m, S2, **

Punt de sortida: Pista de Bagergue al Còth de Varradòs, a 1460 m, on la neu a la pista ja permet anar sobre els esquís.

Triem la ruta clàssica al Tuc dera Pincèla perquè desitjàvem repetir un descens amb neu pols i sortir des d'una cota que asseguréssim pujar i baixar amb esquís. Tot i ser una ruta molt piulada, per a alguns de nosaltres ha estat la primera Pincèla (i no serà l'última, és un cim que té molts punts a favor!).

La realitat ha estat que el dia s'ha llevat més tapat del que esperàvem i la neu s'ha humitejat molt amb l'augment de la temperatura. S'ha anat emboirant i al coll s'ha perdut força visibilitat. El premi l'hem tingut un cop ja baixàvem! S'ha obert i hem pogut veure les maladetes amb un mar de núvols ben màgic. S'ha anat obrint i hem pogut gaudir de visibilitat a la baixada. La neu, però, molt pesada. A mesura que hem anat perdent cota, la neu ens ha agradat més, i després de la remada matadora de l'últim tram hem arribat als cotxes a l'hora de dinar.

Sortida de cicle superada....quina pressió! Hi hem estat: Eli, Àlex, Imma, Xavi, Clément, Rosa, Roser, Agus, Míriam, Carles P., Manel, Núria, Oriol i Berta.

Bones traces,

Berta

Relive Montpius i Pincela, molt interessants per veure el resum. Les fotografies són del grup, no les he fetes pas jo :)

Molt ben aprofitat aquest Montpius. La neu pols de dissabte, a guardar-la bé en el record, que costa de trobar ;)

Agus ha dit...

Molt ben triat els itineraris... ha estat genial retrobar-nos amb aquesta neu pols al Pirineu. Moltes gràcies Berta!!!

Entre uns i altres, quin munt d'esquiadors traçant les neus araneses i nord pallareses, fa goig!

Marina ha dit...

Enhorabona! Quines ganes de neu :)

Gran equip, bona neu, sol, una mica d'esquí senglar, bons itineraris ... què més es pot demanar? Gràcies Berta per la coordinació. Un cap de setmana rodó!

roser ha dit...

Gran capde en molt bona companyia ⛷️🤸🤍!!

Jordi Laparra ha dit...

Enhorabona! Bona activitat i bon grup!!! Salut i neu!

Gràcies Berta i Carles pel Montpius, no sempre hi ha condicions per fer aquest cim de no molta alçada, i amb neu pols. Un bon cap de setmana amb bona companyia. Carpe diem.

Molt bona la travessa del Montpius, quina sort! Felicitats !

Elisabet ha dit...

Gracies Berta per la organització i per buscar bons itineraris.
Gracies a tots per compartir aquest dies tan bonics.