8 de des. 2022

Començant la temporada a la Vall d'Aran 3-6/12/2022

Som uns quants que estem pendents de la neu amb la intenció d'iniciar la temporada el "pont de la Constitució". Estem esperant fins el darrer moment veient què passa amb les precipitacions previstes a l'inici de la setmana anterior. Encara que la neu no abunda sembla que a l'Aran és on n'hi ha més, així que a darrera hora lloguem apartament i cap allà anem, a veure què tal. Cal dir que ens sorprendrà positivament ...

Dissabte 03/12/2022: Tuc de Baciver 2.624m +/-800m 10kms

Un Baciver que havia de ser Rosari

El primer dia, per començar, decidim anar al parquing de l'Orri amb la intenció de fer el Tuc del Rosari. El dia està tapat i creiem és una bona opció per retrobar sensacions.

Sortim amb esquís als peus i anem remuntant per l'esquerra del riu Malo, fins a l'estany de Baciver. Quedem sorpresos de l'abundància de neu que hi ha. Està molt bé.

Hem seguit traces que segurament anaven al Baciver i estem més a l'esquerra del que caldria però veient que a la banda del Rosari hi ha menys neu i que la pala es veu bastant pelada, decidim fer canvi de pla. Guanyem alçada per una mena de coll que ens portarà al Clòt der Os des d'on pugem al cim.

La pala de baixada no està en les millors condicions, hi ha molta neu remenada que s'ha gelat i ha quedat encrostada. Després enllacem amb les pistes disfrutant d'un descens fàcil pel primer dia d'esquí.

Diumenge 04/12/2022Montanha d'Uishera 2.339m i Tuc de Sacauva 2.286m en circular des de la pista de Vilamós  +/-1.000m

Ens juntem amb una altra colla de Cegesquiadors que també están a la Vall d'Aran què ens proposen aquesta ruta. Super bonica i solitària. Vegueu la seva piulada.

Dilluns 05/12/2022Tuc dera Pincèla 2.546m  +/-1.100m 16kms

Tenim infomació que la zona del Pincèla està bé de neu (Gràcies Carles!)  encara que potser caldrà carregar una mica.

Així que anem cap a Bagergue i deixem el cotxe just on baixa el barranc de l'ermita de Sta.  Margarida. Carreguem uns pocs metres els esquís, fins on hi ha una tanca amb el mapa de la zona. Allà ja podem calçar anant pel costat de la carretera fins el Pònt dera Ribèra. Després anem guanyant alçada pel barranc fent algun tram per la pista i altres pels lloms - a la part baixa la neu no és molt abundant.

Ja a més alçada, les condicions milloren molt. Girem cap a la vall d'Arenho i anem remuntant les pales fins al Coll des Clòts de Monnàs on ja hem atrapat al sol (que s'agraeix per la fredor del dia).

A partir d'allà seguim traça en un flanqueig cap a l'oest per arribar a l'ampla aresta que ens durà al cim.

Reposem forces i aprofitem per enviar un missatge al nostre estimat Manel.

Tot pujant ja hem vist que la baixada serà directa del cim. Ens costa la sortida i després la neu está molt estovada doncs ha tocat molt el sol. A més veiem tota una escletxa d'una possible placa, pel que fem un primer descent de supervivència i com podem. Passat el primer tram, la resta ja és una altra cosa i anem desfent el camí de pujada.

Més avall agafem la pista per creuar el riu i acabem d'aprofitar uns llomets que tenen força neu per arribar al pont. Un mica de foqueig al costat de la carretera fins a la tanca.

Bona jornada i bon cim!

Dimarts 06/12/2022Volta per la Bonaigua +/-700m

Com que per alguns ja serà el noste darrer dia, la proposta es anar a la zona de la Bonaigua inicialment amb la intenció de fer el Muntanyó d´Arreu, per després ja tornar pel Pallars. Ens reunim altre cop tota la colla.

Calcem esquís i comencem a pujar pel costat de les pistes. Per sort, és aviat i no hi ha gaires esquiadors encara que quasi fins a la Collada de Montanhon 2.420m. ens acompanya l'ambient "pistero" que no ens agrada gaire.

A partir del coll sembla que s'obri un altre món i està tot ben blanc i ben bonic.

Potser no tenim un objectiu ben clar i al veure traces en el cim que tenim a l'esquerra del coll que ve a ser l'avant-cim del Muntanyó, la majoría s'hi enfilen doncs sembla que permetrà una bona baixada.

Després la neu resulta estar un mica pesada i potser no es tant bon descent com esperàven, descens que allagem fins l'estany de Pudo. Un cop allà reposem forces, posem pells i remuntem altre cop fins al coll.

Ja només resta disfrutar d'una bona baixada.

Han estat 4 dies de bona activitat, una neu molt millor del que esperàvem i amb l'afegit de pensar que això només acaba de començar. Bona temporada a tot@s!

Josep B., Elisa C., Montse S., Lorena T. i Núria P.

Montse S. ha dit...

Bona piulada, un gran inici de temporada, i un encert la zona, atesa la climatologia actual....

Bon començament, bones excursions i bons cims!