2 de febr. 2022

Pic de Mortiers i Pic de Pam

Aquesta va ser una sortida molt desitjada després d'estar dos anys sense poder fer esquí de muntanya.

Formigueres-Pic Mortiers-Vall Galbe

Distància: 20.78 km.

Alçada màxima: 2604 m

Alçada mínima: 1594 m

Desnivell acumulat (circular): 1207 m

Temps: 7h 27 min

Track (Wikiloc): https://es.wikiloc.com/rutas-esqui-de-montana/formigueres-pic-mortiers-vall-gaube-93391555

Ens vam centrar als voltants de Puigcerdà perquè era on teníem el nostre "camp base".  Entre totes les opcions el Pic de Mortiers dels "8cims" ens va semblar molt interessant.

Vam arribar a l'estació de Formigueres en un dia solejat i fred.  Ens vam calçar els esquis i arrancarem estació amunt entre pistes fins a fer el Cim de Serra de Mauri.  Des del cim baixarem en direcció al Refugi des Camporells, però a mig descens ens vam desviar direcció nord-oest.  Tot i que es veia el cim de Mortiers lluny al fons d'una planícia, vam anar tirant fins al coll d'on vam atacar-lo ràpidament.

Allà coincidirem amb diversos grups, cap ni un del CEG.  Després de fer les corresponents fotos de cim, virarem direcció nord muntanya a baix.

Tot i que el pendent estava gelada, la baixada es va fer agradable i ràpida.  Al fons de la vall de Galbe seguirem el riu fins al pont que creuarem fins a trobar el camí que unia dues cabanes amb una pista d'esquí de fons.  A cert moment començarem a escalar per un pendent suau fins al pàrquing on vam recollir el cotxe.

Les Angles-Pic de Pam:

Distància: 16.31 km

Alçada màxima: 2460 m

Alçada mínima: 1838 m

Desnivell acumulat (circular): 867 m

Temps: 5h 48 min

Track (Wikiloc): https://es.wikiloc.com/rutas-esqui-de-montana/les-angles-pic-d-pam-93502362

L'endemà volíem un cim accessible i no molt llarg de quilometratge després de la pallissa del dia anterior.  Vam anar a les pistes de Les Anglès després de veure in situ que no hi havia prou neu a la zona de Serra de Madres.

Arrancarem amb els esquís a bon ritme per una pista forestal vorejant les pistes anant pel fons de la vall de Lladure fins a arribar a la cabana de La Balmeta.  Des de la plana es tenen unes bones vistes boniques del Carlit, el Puig de la Cometa d'Espanya, el Petit Carlit i el Puig de Pam, cim que va ser el nostre objectiu.

Va ser una pujada constant sense massa complicacions.  Al final, el cim estava mig ventat i pelat.  Tot i que no arribarem exactament al cim geogràfic (ens va fer mandra fer els últims 100 metres caminant sobre el prat), vam donar per bona la pujada i decidirem baixar.

La neu estava cada cop més transformada a mesura que baixàvem fins a trobar neu pesada al fons de la vall entre els arbres.  Tornats a la cabana de La Balmeta vam fer un pim pam de menjar i començarem a pujar el Mont Llaret per trobar les pistes.  La pujada no resultà complicada seguint antigues traces.

Arribats a pistes baixarem ràpidament per una de blava, vermella i negra fins al cotxe.

Tot i que l'endemà teníem cruiximents fins i tot a l'ànima, va valdre la pena desempolsar els esquís.

Bones Traces

Javier Blanc, Carlos Zarate, Jordi Baus

Enhorabona per la tornada a l'esquí de muntanya!