14 de febr. 2022

Pic de la Serrera (2913 m) fent travessa: Ransol-Sorteny-Ransol

Aquest cap de setmana hem fet la travessa clàssica de Ransol a Sorteny.

Calcem esquís des d'on deixem el cotxe. Hi ha molta neu i no hem de patir per descalçar en aquesta vall. No arribem a la collada de Meners perquè es fa un flanqueig per la dreta que ja permet encarar la pala final de la Serrera. Amb neu i sense complicacions, pugem amb esquís als peus. El dia ha aguantat fins al cim, ara ja comencen a fer-se més presents nuvolades que ja no ens permeten de gaudir dels paisatges que hem pogut fruir tots aquests mesos d'anticicló....ohhhh. Baixem per la pala sud-oest, amb una neu dura i poc amable. Només trobem neu transformada quan ja som a l'últim tram abans del refugi. Tot i així, que bonica la vall de Sorteny. I tota amb esquís....

Quan arribem a l'"hotel"......buffff.....cada vegada fa més pena! Tot molt confortable, però sembla un hotel més d'Andorra. Aviat potser també hi ha zona spa...

L'Andrea només fa una birra i retorna cap a Ransol. La resta gaudim d'una tarda de lectura al refugi. Farem el mateix però l'endemà. La idea era que si feia bo podíem fer algun cim de la vall de Ransol, tots força innivats, però hi ha poca o nul·la visibilitat i vent dalt dels colls. Retornem per la Collada de Meners, que es pot fer amb esquís fins dalt, i desfem el camí d'anada passant de creuar el riu per on toca....així que fem una mica d'aventura per creuar més avall....

El pitjor d'Andorra....cues i cues per entrar i sortir....no cal que hi tornem fins d'aquí a uns quants anys més....hahhahahaa....

Bibliografia: Itinerari 12 dels 50 itineraris d'esquí de muntanya pel Pirineu català del Pito i en Carles....la meva guia de capçalera. He decidit que intentaré fer els 50 abans del 50...o no!

Tema cegesquigourmand....m'ha agradat molt la fleca d'Encamp! L'apunto :) El divendres dormim a Estamariu, lloc interessant per quan fem bicicleta....no gaire adequat per anar a Andorra...hehehe.

Dissabte 12/2/2022:
+ 1020 m/ - 950 m, 4 h pujada i 1 h baixada aproximadament.

Diumenge 13/2/2022:
+ 750 m/ - 820 m, 2 h pujada i 1 h baixada, per dir alguna cosa...

En general neu mooolt estable perquè està ben endurida. La meteo no deixa que,la neu transformi gaire. Hi ha descensos molt xulos per les dues bandes.... S2, S3 i S4....per tots els gustos!

Hi hem estat l'Andrea, la Clara, l'Oriol i jo mateixa.

Bones traces :)

Molt bon pla, ja patia si tu també t'havies engrescat amb les birres!

per cert, aquesta piulada és l'entrada número 2.500 al bloc,
E N H O R A B O N A !!!
2.500 BONES TRACES!!!

Volien que fes veure que era meva, la cervesa.... però em vaig negar! He de mantenir la fama....

Tinc la mateixa sensació amb Andorra, la màgia de les seves muntanyes desapareix en les cues de tornada ...En fi, quedem-nos amb la part bona!