29 de març 2021

Parc Natural Alt Pirineu : Dia 1 - Norís (2.834m); Dia 2 - Ventolau (2.851m)

Amb moltes ganes de retrobar-nos després de més de tres anys de no coincidir a la muntanya, la Miriam, la Visi, l'Alba, el Joan, el Manel i l'Agus carreguem cotxes divendres per anar-nos cap al Pallars, zona on la innivació encara semblava que es mantenia.

Dia 1: Dissabte 27/03/2021 - Pic de Norís (2.834m)

+/- 1.178, PD/S2

Ens trobem dissabte a les 9:00h al pàrquing del Pla de la Selva, cota 1.695m, al ben mig de la vall Ferrera, on arribem per una pista que està neta de neu i ens permet accedir per deixar els vehicles sense problemes.

Sortim amb els esquis a l'esquena fins a la cota 1.850m on la neu ja es troba contínua i ens permet calçar pells.

Ràpidament escorcem camí deixant enrere el pàrquing del Bosc d'Aixeus (amb molt neu) i enfilant el barranc fins els estanys d'Aixeus.

El dia va començar destapat però poc a poc van anar apareixent núvols i enganxant-se a la part superior dels cims.

Un cop ens col·loquem al sud del Sentinella ja podem veure la Pala summital del pic de Norís, que els darrers metres ens ho va posar difícil però vam poder pujat amb els esquís als peus.

El cim ens va regalar bones vistes que si haguéssim triat el cim del Monteixo, fins a l'estany d'Aixeus comparteixen itinerari, no les haguéssim tingut ja que els núvols del cim no es treure en cap moment.

A la baixada ens vam trobar tot tipus de neu... primavera, crosta,... i sense continuïtat, amb canvis de neu continus... va ser una baixada exigent i esgotadora.

Marxem tots cap a Sort, hostal Can Josep, on ens recuperem i veient la neu trobada planifiquem la sortida de diumenge, on a sobre ens canvien l'hora

Dia 2: Diumenge 28/03/2021 - Pic de Ventolau (2.851m)

+/- 1.274, PD/S2

A les 6:40h (hora ja canviada de diumenge) fem un café a l'habitació del Manel i sense esperar l'hora de l'esmorzar (amb un entrepà de pícnic) marxem cap a Tavascan.

Sortim de la Pleta del Part amb els esquís a l'esquena (1,715m) però igual que el dia anterior, a cota 1.850m ja trobem neu continua per calçar pells.

La pujada pel torrent es entretinguda i solitària, amb el que es fa molt mes agradable que l'ascens remuntant la vall del riu Mascalida pel costat de pistes.

El dia es extremadament calorós i la neu transforma ràpidament.

Passat el coll de la coma del Forn, ja ens trobem amb altres esquiadors que han vingut fent la Coma del Forn, amb els que compartim el final de l'ascensió al cim.

Avui les vistes son de tot el Pirineu, de les Maladetes fins a la Pica d'Estats.

La baixada la fem pel mateix itinerari de pujada, es a dir, pel barranc de la coma del forn. Es un descens llarg i sostingut, i el gaudim d'allò més. La neu es primavera però ben transformada i es deixa esquiar.

Arribant a 2.435m, decidim posar pells per remuntar 100m fins al coll de la coma del forn, agafant la vall principal que ens permetrà arribar esquiant fins a l'aparcament.

Ens trobem una pala ben maca on al final de la vall ens connecta a la part final de les pistes de l'estació.

Un cap de setmana espectacular!

Aquí us deixo un vídeo...

Agus

Molt bon cap de setmana!!!! Enhorabona per les dues sortides, ja en teníem ganes!!!!