30 de març 2021

Montardo per Valarties, 2833 m

Condicions primaverals a la val d'Aran, tot i els 40 cm de neu nova que van caure el cap de setmana anterior trobem la neu just a l'alçada de la Restanca. Fem nit a la part lliure i l'endemà sortim del refugi en direcció sud-est pel GR11 cap a la coma que ens porta cap al Estanh deth Cap deth Pòrt. Trobem aquesta primera pala amb neu dura tan al pujar (ganivetes) com al baixar hores després. Creuem l'estanh i enfilem pel GR fins al Coret de Oelhacrestada. Millor creuar el coll per l'esquerra, menys enrevessat i més directe. Des d'aqui canviem d'orientació i tracem en direcció nord-est cap al coll del Montardo. Molta calor, màniga curta. Arribem al coll i divisem a nord la pala final i el cim, al qual arribem amb esquis als peus. Vistes espectaculars. Baixada molt disfrutada majoritàriament amb la neu transformada fins a la Renclusa, pel mateix itinerari de pujada.

27-28.3.2021

6h

+/- 1400 m

BE-S2/S3

Uxue, Héctor i Marc

Molta salut i bones traces

Marc, al final ha caigut el Montardo (encara que no sigui en sortida de cicle)! Bona sortida i bona opció fer nit al refugi! Felicitats!!!