8 de febr. 2010

Pic d'Ourtiset 1933m des de Rodome - 6/02/2010

A la conquesta de l'Aude (*)
Quina colla! Dani, Greg, Rosa, Carme, Anna, Pep, Joan Manuel, Manel i Jaume.
+/-950m; F, *, S2; 3-4h pujada, 1h baixada; mapa IGN2248ET; track GPS wikiloc (Manel B)
On és això? més enllà del Capcir, al N del pic de Tarbessou... Arribar-hi ja és una aventura doncs cal seguir carreteres ben recargolades que passen per llocs d'aquells per on no hi has passat mai i probablement no hi tornaràs a passar. De Puyvalador cal continuar per la D118, després la D29 cap a les Fontanès-de-Sault, Aunat, i la D20 fins a Rodome que es troba a uns 900m i a 225km de Barcelona. Nosaltres seguim la pista paral·lela al GR7 fins que la neu no ens deixa progressar amb cotxe (un parell de km). De fet neva i ens costa creure que val la pena sortir del cotxe...

Però ho fem, i el vendaval s'acaba emportant els núvols. Seguim la pista fins un marcat revolt a la dreta (Font de Turi, punt 1027m). Planegem per la nova pista que aviat entra al bosc de Rebenty, passem un refugi forestal i on la pista trenca de cop a l'esquerra (E), enfilem una cometa resseguint un tancat (direcció SW). La pujada pel bosc és preciosa amb la neu acabada de posar.

De seguida arribem al coll de Tourrugue (1480m) i continuem en direcció al Col de Seillis (1736m). Una coma sospitosament carregada ens fa tirar amunt abans d'arribar al coll buscant passos segurs per la cara S del cim.

Arribem a la carena i entre pins fem un cim que tot i la modesta alçada ens sap a molt. Davant per davant tenim les pales N del Pic de Bentaillole que quedaran per un altre dia: el vent hi ha escombrat la neu!
Fem una baixada prou maca i marxem cap a Montsegur a recuperar forces per l'endemà...

Més fotos: Josep Lluís, Anna, Carme
Bones traces!!!
(*) El Pic d'Ourtiset (1933m) i el Pic de Bentaillole (1965m) són els cims més alts del tot ubicats en aquest departament francès (Madres, de 2469m, limita amb els Pirineus Orientals).

Dani Rial ha dit...

Sort que vàrem fer cas al Manel i varem encetar l´excursió! ;-)

Nel ha dit...

Jo ja us ho deia, que s'ha de sortir sempre...