11 de febr. 2010

Pic de les Raspes del Corral de Taüll 2570m

Versió "B" de la sortida al Pic de Llena ressenyat aquesta setmana.

+/- 1250, s3, **, 8-9h
Mapa Montsent de Pallars de l'Alpina.
Aquest cim secundari és a la carena a mig camí entre el Pic de Filià (Pallassos) i el Pic de Llena.

Un cop al port de Filià, remuntem a la dreta per la carena que, tot i ser dreta, es deixa pujar sense dificultat. Arribats a la cota 2500m la carena planeja fins sota la base pedregosa del cim. Cal treure's els esquís i grimpar sense gaire dificultat fins el cim 2570m.

Un cop al cim podem fer el descens per la vessant nord, Coma Palomera, o pel vessant sud, Coma del Port. Ambdós d'igual dificultat (S2/S3).

I tot fent el descens em pregunto: Si topem amb alguna de les pilones de la futura, incerta, vesasaber, bestiesa, estació d'esquí de Filià i ens fem mal, de quí és responsabilitat ? perquè no eren ben senyalitzades ni protegides, de fet només hi ha les pilones...

2 comentaris:

Pep ha dit...

Ricard, hi pujo sovint a la zona i jo que he anat veient el procés se'm cau l'ànima als peus quan arribo a l'ex-estació.
De fet fa quatre dies que encara em vaig discutir amb un de l'obra perque no em deixava pujar amb la meva bicicleta. A la vall tothom amaga el cap sota l'ala, sempre hi haurà l'excusa de la crisi que va aturar un projecte "meravellós" i les pilones per recordar-los que aquestes coses no s'haurien de pensar amb els peus.
De moment la perdiu blanca que tenia més o menys controlada no sé on s'ha ficat¡¡¡ Li vaig fer arribar un mail disculpant-me per les malifetes dels humans però no he rebut resposta.

lluís ha dit...

Amb quin apreci em miro les fotografies de fa uns anys de la vall sense cap pilona. Encara tinc l'esperança de poder-les repetir algun dia, a veure si aquesta crisi serveix per alguna cosa!