25 d’abr. 2023

Travesía Panticosa-Wallon-Respumoso 5-8 d’Abril 2023

Dani el nostre guia a la vall del coll d'Aragon...un racó del món solitari i preciós!!!

La idea inicial era fer la Carros de Foc amb esquís pero amb les condicions de neu, la uagencia va decidir canviar la ruta. Inicialmente incloia el refugi d’Oulettes pero la Vall d’Ara tenia poca neu. Així que van decidir canviar ho pel de Respumoso. Bona encertada dels organitzadors!!

Som un grup de 14 persones amb dos guies. El nostre Dani Orte viu a la zona i te anys de experiencia

Dia 1 – Banys de Panticoasa-Coll de Marcadau (2485 m)-Refuge de Wallon F, S2. 13 km, +1000m -780m

Sortim portejant del Balneari fins al Refugi de Bachimaña. Desprès del refugio calcem skies per creuar el embassament gelat. Continuem direcció al port de Marcadau. La baixada està bé i arribem a 15 min del refugi per portejar creuant el riu

Sortint del Balneari de Panticosa portejant esquis i botes amb bambes

Isabel amb el fons de les muntanyes nevades

Darrera pujada abans d'arribar al embassament de Bachimaña

Arribant al coll de Marcadau

Dia 2 Refuge de Wallon-Llacs de la Badète F, S2. 9 km, +645-609 m

Segon dia de travesía…el porteig a Baños a sigut molt dur així que aquesta etapa de mig descans ens anirà molt bé. Estem al refugi de Wallon dos nits.

La idea era pujar cap el Pic de Alphonse Meillon….. pero la falta de neu ens devia cap el vall del Pic la Badète. La intenció és fer el llacs i pujar a prop de la Breche de Badete. Un reduït grup arriba a la brecha jo em quedo al llacs de baix

Igmacio abans d'arribar al llacs

Les noies del grup Teresa, Isabel i Anna afrontant les ultimes rampes abans del llacs de Couyeau Bielh (2394 m)

Sortint cap a la bretxa de Badéte

Rampes cap a la Bretxa

Anna e Isabel arribant al refugi de Wallon

Dia 3 – Refuge Wallong Polse a Refugio de Respumoso per Collado Aragon y Pic Cambables PD, S3. 13 km, +1150-870m

Dia llarg sortint del refuge de Wallon amb una hora de porteig. Pujem esquíes arribant al Collado de Aragon d’on pujarem amb esquís fins a prop del Pic de Cambales. Els últims metres amb grampons 2965 m. Descenem amb esquís a buscar els ibons del gran Facha i baixar cap a Respumoso. Gran sortida per una vall solitari  on els 7 hem fet el pic!!

Isabel arribant al Lacs Opale

Creuant el lac d'Opale gelat

Rampa amb els esquis a les mans. Al fons els llacs de Cambales

A la esquerra el Pic d'Aragon (2918 m) i a la dreta el pic de Cambales (2956 m) el nostre objectiu del dia

Descenent del Pic de Cambales

La piramide perfecte del Pic del Gran Facha

Tot el grup a d'alt del pic de Cambales

Dia 4– Refugi Respumoso a Baños de Panticosa per collado de Terrabay e Infiernos PD, S2. 13 km, +760-1200 m

Anem de tornada cap el cotxe. Sortint de Respumoso portejant pero rapid posem els esquís per pujar cap al collado de Terrabay. El pas del collado i del ibon ho fem amb crampons. Descens amb neu nova fins a l'embassament de Bachimalla on tornem a portar fins al balneari.

Quatre diez magnific de esquí amb porteig pero en un entorn salvatge i amb bona companyia !!

Sortint del Refugi de Respumoso amb les primeres llums i el pic del Gran Facha al fons

Cap al collado de Terrabay

Amb crampons i piolet per afrontar el collat de Terrabay (2721 m)

Anna en el collado de Terrabay

Descenen per sobre del Ibon de Terrabay gelat

Flanqueig final cap el collado de Infiernos

Anna e Isabel als Ibones azules

Arribant al Balneari de Panticosa

Hi ha estat el Dani Rodriguez (soci del CEG) amb compañía de la Isa, Anna, Ignacio,Karl, Carles, Teresa…i el magnífic guiatge de Dani Orte!!

Enhorabona per la travessa! Molt xula!