23 d’abr. 2023

Rampell alpí al Queyràs 22 i 23/04/2023

Excursions a Ceillac i Fontguillarde (Molines)

Le Rouchon 2.929m i la Pointe de Sagnes Longues 3.032m des del Pic Traversier

Oh, el Queyras! no falla mai! M'hi escapo amb la certesa que és de les zones "properes" on hi ha neu i on sembla que hi trobaré les finestres per poder fer activitat... el gruix en orientacions obagues és considerable i esquiable des dels 1.800-1.900m. A més, hi ha nevat un pam divendres, i hi poden haver ruixats de neu el cap de setmana, així ha estat!

Dissabte 22 d'abril: Tête de Favière 2.867m i Tête de Girardin 2.876m des de Ceillac (aparcament La Riaille a 1.800m)

+/- 1.100m; 13,4km; PD,**, S2; 5h (itinerari 44 del llibre "52 balades à skis dans le Queyras et la Haute Ubaye", i parcialment el C2 de la guia Toponeige de l'Ubaye)

En aquesta primavera avançada puc arribar en cotxe fins la cota 1.800m i posar esquís allí mateix.

És un itinerari orientat a nord-est fins el coll, que acumula força neu i transcorre per un tram de bosc de làrix primer i per un ambient de tres mils després preciós: els contraforts dels Pics de la Font Sancte (3.385m) i de la Tête de la Petite Part (3.144m) impressionen.

Allaus i traces baixen de la Tête de la Petite Part

Segueixo una pista ampla fins el llac de Santa Anna, i després uns lloms molt suaus que només es redrecen una mica sota el coll de Girardin que deixo a la dreta per anar a buscar directament la carena que d'oest a est cal recórrer força estona per un terreny fàcil però amb cornises i algun tram exposat.

S'arriba primer a un antic observatori astronòmic, que fa d'aixopluc, el Favière després i la Tête de Girardin que queda molt enllà i on cal fer una grimpada curta per assolir el cim. Grandíssimes vistes!

Les possibilitats de travessa es veuen molt factibles cap al sud, a Maljasset i, en canvi per fer volta i baixar per la vall de Tronchet cal desfer 100m per un couloir força dret. Faig la baixada per on he pujat en una neu que només a la part alta és solta, i passa a primavera de tots els colors després: cal matinar més per fer les baixades en condicions!

Des del cim, la carena i, encerclat, l'observatori de les dues fotos anteriors.

Diumenge 23 d'abril: Pic Traversier 2.882m des del Pont de Lariane 2.024m

+/- 860m; 9,9km; F,**, S2; 3-4h (itinerari 31 del llibre "52 balades à skis dans le Queyras et la Haute Ubaye")

Cim ja piulat aquest any (i moltes vegades en aquest bloc, que també vaig fer..- al 2006), potser el clàssic de la zona, i és que ho té tot: bona orientació, ambient, i pendents amples per gaudir.

Cal seguir tota la vall de Longet i remuntar al coll o si el mantell està estable com avui virar a l'esquerra abans del coll per pales més dretes fins a la carena que es segueix fins el cim (per cert que igual que el dia anterior, el cim queda bastant "enllà" i cal anar una bona estona per la carena ample fins al cim, on s'acaba la carena de cop. Grans vistes també, amb un Le Rouchon 2.929m molt esvelt a tocar. M'hi he posat a quarts de 7 i abans de les 10 començo la baixada amb una neu avui millor que ahir, ja que encara no ha transformat.

Molts rampells per molts anys! .... i què podia sortir malament?

Bones traces,

Jaume

Però has trobat el drac o no ? Molt be l'escapada felicitats !!

Bona!!! Cert que el traversier queda més enllà....hehehe....