15 de gen. 2023

Setmana de reis al Beaufortain 1-8 de gener de 2023

Bonica setmana al País de Beaufort. Per alguns, repetim zona.....però és meravellós tornar a degustar uns dels formatges més bons del món!!!!
La meteorologia ens permet sortir pràcticament cada dia, però recentment ha caigut pluja en alçada i ha deixat el mantell com ha pogut. Penso que no ens podem queixar.....és tan bonic poder veure cada dia el Montblanc tot majestuós! En aquesta foto el tenim acompanyat de la Pierra Menta :)

Ens allotgem a una casa fabulosa a Le Praz, llogaret a 1 km d'Arêches, on hi ha pistes d'esquí que permeten fer aproximacions a cims molt interessants. Allà hi ha un altre grup de catalans del club, amb qui compartirem alguna sortida i alguna tarda....menys del que voldríem, però ha anat així :)

El dia 1 no esquiem.....és el dia d'aterratge....d'ubicar-nos i començar a definir el que voldrem fer.
2 de gener de 2023
Le Grand Mont d'Arêches, 2686m
Sortida per situar-nos, clàssic de la zona.....Agafem una cadira que puja a Cuvy que ens deixa a 1700m, que és més o menys on comença la neu. Seguim un itinerari marcat que hi ha pel costat d'una pista i anem fent fins dalt de l'estació. Al Col de la Forclaz ja desapareixen els remuntadors i fem el cim sense grans dificultats, tot i que cal anar en compte amb la neu dura. Es tapa una mica i baixem amb poca visibilitat del terreny. Un cop a pistes cal estar alerta a baixar per la blava que porta de nou a la cadira, que és necessari agafar per arribar a baix de l'estació.

3 de gener de 2023
No esquiem, per mandra....que fort!!! de fet, fa un dia molt lleig i plou una mica....ara que ho recordo....i veient que no millora el temps quan anàvem cap a Hauteluce, decidim que no cal anar-nos a mullar.... Comencem a buscar possibles alternatives per passar el dia.....visitem la cooperativa de Beaufort, fem un bon dinar de mandonguilles amb sípia, caminem fins a casa dels veïns, fent una bona volta.... M'entra la curiositat de veure la casa on vam ser ara fa molts anys, sembla que el negoci ha canviat una mica!

4 de gener de 2023
Rochers des Enclaves, 2444 m (2466 m massa lluny)
Avui anem a les pistes de Hauteluce-Contamines. Pugem al telecabina de La Ruelle i ens emboliquem una mica....el més senzill hauria estat baixar un tros de pista i anar a creuar el Ruisseau du Dorinet a les Châtelets, però ho fem una mica més llarg.... Pugem per la pista que va cap a la presa del Lac de la Girotte. Un cop dalt, el paisatge és molt bonic. La pluja d'ahir és neu per damunt dels 2000 m i tenim quatre dits de neu pols que fan meravelles! Es va pujant tota una llomada que pren el nom de Rochers des Enclaves. Gaudim molt de la baixada i fem el tram de pista dura que ens porta a creuar el riu pel mateix lloc d'abans. Hem de descalçar-nos un trosset per anar a buscar la pista d'esquí que conserva neu (artificial o no) fins al cotxe.

5 de gener de 2023
Circular entre el Col de la Cicle, 2377 m, i el Col de la Fenêtre, 2245 m
Decidim que la zona del dia abans encara ens permet explorar noves opcions. Ahir vam estar pràcticament sols però vam veure un grupet que marxava per un coll a les 15h de la tarda....quina cosa més estranya! Resulta que és una circular molt típica! No anàvem a fer-ho en el sentit en el que l'acabem fent....però ara penso que d'aquesta manera ha estat més bona opció.
Agafem el telecadira de La Ruelle i ens dirigim cap a Le Bolchu, una casa que queda a mà dreta de les pistes d'esquí. Ens dirigim cap al col dela Fenêtre però ens trobem un pas obligat que caldria posar grampons per anar més segurs. Ens fa una mica de mandra i decidim anar primer al Col de la Cicle. És una mica una xorissada que dóna tota una volta fins que arribes a un coll espectacular, magnífic, val la pena ni que sigui venir fins aquí per veure la forma que té....(no tinc foto per aquesta banda!) Des del Coll es veu el Montblanc i hi ha una mica de boira a les parts baixes.....és una mica misteriós saber si trobarem l'altre coll amb facilitat.....però ho provem. Hi ha força neu a la cara nord i també allaus caigudes de ja fa uns dies. Sortir del coll té la seva gràcia i ràpidament arribem a la cota 2100 m i clarament es veu el coll de la Fênetre des d'aquesta banda. Es redreça una mica a la part final, però amb ganivetes podem arribar dalt sense més problemes. Fa un sol magnífic de cop i volta....el dia és curt i se'ns fa sempre una mica tard....hehehe.... Baixada per la cara oest,buscant el passet estret obligat que ara es fa amb esquís i que ens portarà a les pistes d'Hauteluce, on enllaçarem amb les pistes fins al cotxe.

6 de gener de 2023
Mont Coin, 2539 m
Gràcies a l'ajuda de l'Oriol i el Sancho, que el dia abans han anat a veure com estava l'accés, podem tastar la zona del lac de Saint Guérin. Oficialment els cotxes no poden passar de Le Mappaz. Hi ha poca neu a la carretera, només algun pas més delicat.
Ens deixen a la presa i caminem una bona estona, fins a uns 1650 m. La nostra idea inicial és pujar pel dret, per la cara oest, nord-oest, però observem moltes allaus caigudes de fa dies que fan força por. Queda una zona sense caure, que és per on va l'itinerari d'aquesta cara....però decidim anar cap al sud, a la cota 2250m. És magnífic aquest tram.... ens porta cap al camí típic de fer el Mont Coin, des del refugi de la Coire. Aquí la neu està transformada per l'efecte del sol i es deixa fer de meravella. Arribant al cim, observem la Pierra Menta de força a prop! Baixada molt xula, que es fa curta....i tracem un flanqueig per evitar arribar al refugi de la Coire i haver de posar pells per arribar a le Cormet d'Arêche. A prop d'aquest coll hi ha  una pista que ens permet baixar esquiant fins a uns 1800 m, on fem el tram a peu fins al cotxe, on ens esperen per recollir-nos una mica més amunt de la presa!

7 de gener de 2023
Pointe de la Grande Combe, 2175 m, i Grande Journée, 2460 m
Compartim cim amb els amics que també han estat a Arêches aquests dies. Nosaltres pugem amb un primer cadira que es diu Piapolay i després hi ha un itinerari marcat d'esquí de muntanya per evitar trepitjar pistes que ens porta a fer la Pointe de la Grande Combe, un cim xulo perquè li toca el sol i la neu està al punt. En comptes d'anar a buscar el coll de la Grande Combe, decidim baixar un tros de pista fins que surt una pista a mà esquerra que va directe cap al Col de la Bâthie. Aquí hi ha un moment que cal descalçar per fer un tros de pista sense neu fins que el nostre itinerari s'enfila cap a uns llacs. Anem donant la volta a la Pointe Lavouet fins al coll que comparteix amb el nostre cim. Podem pujar amb esquís fins dalt. Crec que som dels últims a fer cim....sempre anem una mica més tard del que voldríem...però ens permet gaudir de les llums d'hivern.....magnífic! Quan hi ha bona neu i està estable, val molt la pena baixar per la cara nord....ara fa uns anys vam fer un descens memorable....hehehe. Aquest cop baixem per on hem pujat i la neu està molt bé. Van bé les cares suds aquests dies.....Un cop al Col de la Bâthie, posem pells per arribar a les pistes d'esquí. Quasi ja no ens deixen....però tenim una esquiadora molt insistent que ens anima a baixar esquiant per l'única pista oberta que tenen fins a baix al cotxe, a la zona de Le Planay. Molt millor que haver de baixar en cadira, que hauria estat un final molt cutre :)

I res, diumenge cap a casa....mentre comença a plovisquejar i els hi esperen unes nevades imminents que canviaran el paisatge de dalt a baix. Ja se sap....cap saber-se adaptar a les situacions i penso que ens n'hem sortit prou bé. I tornem ben carregats de formatge, per allargar el bon regust que sempre ens deixa aquesta zona. Hi tornarem!!!!
Participants: David, Clara, Pep, Sancho, Juli, Gabri, Oriol i Berta

veure el Montblanc sempre omple!
Fotos molt xules, bons formatge i bons records... la Charmette (o era l'hotel California?) ;)

Bona piulada Berta!, Bones fotos i bon@s company@s!

roser ha dit...

Beaufot!! Ara que ja hi estat, també vull repetir i gaudir de nou de les vistes del Montblanc i la Pierra Menta... va estar un plaer poder-hi coincidir i ser una mica veïns per una setmana:-)

Una grata sorpresa el fet que coincidisim a Areches, ens vam veure poc, pero ens vam veure i vam poder compartir una estona junts. Molt xulo.

Heu fet bones sortides que ens van ajudar a escollir itineraris. Moooltes gràcies ;)

Berta, ens ho hem de fer mirar... jajajajaja