3 de gen. 2023

Lenk (Suïssa) del 28 al 1/1/23

Tornem a Lenk - alguns per segon cop - a gaudir d'aquest indret tant especial per cegesquí! i mai defrauda (tot i la poca neu..)!

Dijous 29/12/2022 – Tierberg(2376m) en circular des de Bühlberg (Lenk)

+-850m F, *, S2/S3; 4h;

Aprofitem la carretera neta de neu que puja a Bühlberg des de Lenk (estació de Lenk) i sortim amb els esquis als peus des de 1650m. Anem pujant pel bosc veient el nostre objectiu al fons.

Anem passant cabanes suïsses, flanquegem sota el cim direcció Nord fins un coll on veiem a la nostra dreta (NO) la pala que arriba al cim.

A uns 150m del cim la neu està glaçada i optem per posar grampons per arribar al cim del Tierberg (2376m).

La baixada la fem per la mateixa pala amb neu pols. Aqui adalt la pluja que va caure fa uns dies ha estat neu..

Fem el flanqueig de tornada (sud) fins a sota de la carena (Laveygrat) i remontem amb pells fins a Lavey, punta on arriba una cadira de les pistes de Lenk. Des d’allà baixem per pistes fins a Bühlberg.

Divendres 30/12/2022 – Punta Sud Tube (2075m) i Leiterlei (2001m)

+/- 900m; F, *, S2;

A la nit ha nevat uns 20cm, i es nota! Aprofitem la estació de Lenk i agafem l’ou fins a Stoos (1636m) per 18 CHF. Allà per fora pistes anem pujant fins a Betelberg (1946m).

Treiem pells i baixem direcció Oest fins a Haslerbergweg (1805m), creuem el riuet i remontem cap l’Oest fins un coll. Allà s’ha girat vent i neva lleugerament i decidim pujar a la punta Sud del Tube que està més a prop (2075m).

Baixem esquiant pel cami de pujada amb bona neu. A l’arribar a Haslerbergweg tornem a posar pells i remontem fins a Leiterli (2001m), adalt de l’estació. Aprofitem la neu de pistes per baixar aquest cop fins a Lenk mateix. Els últims 300m amb pluja, les temperatures han pujat respecte ahir a la nit…

Anem a celebrar la sortida a Lenk amb un Rösti i birres…!

Dissabte 31/12/2022 – Chegelpol (1866m) – Pörisgrat des de Iffgfall (1270m) en circular

+/- 650m; F, *, S2;

Anem en cotxe des de Lenk direcció Sud cap a la cascada Iffigfall (1270m). Uns 500m abans deixem el cotxe en un parking, i -esquis a la motxila- iniciem un cami cap el Oest seguint el curs del riuet Chimpach. A uns 1500m podem calçar esquis.

Anem remontant i girem a sud remontant per un del lloms fins al cimet Chegelpol (1866m) en la Pörisgrat.

La baixada la fem per la cara Est per completar la circular. Apurem la baixada fins el bosc (1500m) i baixem a peu fins el cotxe…

Hem salvat els dies de manca de neu a Lenk dignament.. que já és molt! 😉

Hem sigut en Manel, Toni i Carles

Gràcies a tots per acollir-me. També pel çpublireportatge. Als infants per les classes de descens a pista, em vareu tenir el primer dia esbufegant al darrera. Escoltar Lenk i salivar, també agraïr a l'Spa, permetrem banyar-me.