31 de gen. 2022

Cap de setmana al Capcir, 29-30/01/2022

Tot i que l’anticicló es resisteix a marxar, les baixes temperatures mantenen la neu en molt bones condicions a la zona del Capcir i decidim aprofitar-ho per fer un parell d’excursions per la zona.

Dissabte 29/01/22: Petit Peric (2690 m) des de Les Angles i tornada pel Mont Llaret (2376 m)

+1120 m, F* / S2, 20 km

Clàssica circular sortint de l’estació d’esquí de Les Angles, passant per l’estany de la Balmeta i retorn per Mont Llaret.

Deixem el cotxe al final de la Pista Verda de l’estació d’esquí de les Angles i agafem la pista de raquetes en direcció a l’estany de la Balmeta. Creuem l’estany i abans d’arribar al Refugi de la Balmeta fem una diagonal cap a la dreta.

Continuem en suau pujada, deixem el Puig del Pam a la dreta i ens anem apropant a la base de la pala sud del Petit Peric. Les vistes són espectaculars: Puig Peric i Petit Peric, Carlit, Puigmal, Canigó. En aquest tram del recorregut trobem neu dura molt regelada, el vent bufa fort aquí i el feble sol de gener no incideix de forma directa sobre aquesta zona més planera.

Enfilem la pujada per la pala sud del Petit Peric, amb bona neu que ja ha començat a transformar i arribem al cim sense dificultats. Les vistes des del cim són fantàstiques.

Fem un mos, treiem pells i iniciem la baixada, gaudint molt el descens de la pala i seguint per terreny en suau baixada (i alguna remada) fins arribar al refugi de la Balmeta.

Tornem a posar pells i comencem a pujar pel bonic i sorprenentment solitari bosc que porta al Mont Llaret, alternant trams de neu pols i neu dura compactada. Arribem al cim sense problema amb una preciosa i suau llum de tarda.

Treiem pells i baixem per pistes per tornar de nou al cotxe. Sortida llarga però sense cap dificultat tècnica que hem gaudit moltíssim.

Diumenge 30/01/22: Pic de Mortiers (2605 m). Circular des de Formigueres i retorn per la Vall de Galba

+750 m, F* / S2, 18 km

Diumenge ens arriben reforços molt motivats per encarar la pujada al Pic de Mortiers, un dels 8 cims d’enguany.

Agafem els remuntadors que ens pugen a l’inici de la carena de la serra de Mauri (8 eur) i seguim pel vessant nord fins al final de la serra. Molt bones vistes dels Perics, Puig del Pla Bernat, Roc Blanc i Pic de Baixollada.

Descens fins al refugi de Camporrells, deixem a l’esquerra l’estany Gros i anem pujant pels suaus lloms fins a encarar el tram final del pic de Mortiers.

Descens per la pala amb una neu fantàstica per anar a buscar la Peira Escrita. Al tram final abans d’arribar al pont per creuar el riu Galba trobem ja neu primavera. Baixem la vall pel marge esquerre del riu passant per la barraca de la Jaça de la Llosa i de la Jaceta, amb alguns trams de remada, fins arribar als Plans de l’Orriet. Tota aquesta zona està molt exposada a allaus, com hem pogut comprovar durant la baixada.

Tornem a posar pells i iniciem la remuntada pel bosc per arribar de nou a l’estació de Formigueres.

Hem trobat neu de tot tipus: dura, ventada, pols, crosta i primavera.

Roser, Marina, Marta i Lorena

Ueeeeee!!!!!Enhorabona per aquest cap de setmana taaan ben aprofitat!!!!

el Capcir no falla... i feia un temps gloriós! ara a recuperar els peus de tants km ;)

Bona tria ... un cap de setmana ben aprofitat!!! Felicitats!

Us heu trobat els Tuaregs ? Eren a l'altra banda de la muntanya

Bona piulada. Aquest cap de setmana ho hem petat. Segur que hi ha un munt d'opcions a triar gràcies a les vostres piulades.