2 de gen. 2022

Biciesqui Llauset. Tossal de Buisís.

Bici: 4,5km, +/-125m. Esquí: 10km, +/-700m, F,*,S2 amb un petit tram S3.

Regal de bon matí.
La carretera d'accés a Llauset està tallada a la cota 1600, de manera que carrego la bici al cotxe per si la neu continua es fa esperar, de fet tot es veu força pelat. Tinc l'esperança de poder anar amb la bici fins el pont que travessa el riu Llauset
L'objectiu

Doncs no, a la cota 1725, a la bifurcació de la pista (a la dreta cap a l'estany de Llauset, a l'esquerra cap el meu destí), l'ombra del bosquet que hi ha sota la pista conserva la neu i no es pot passar amb bicicleta, de manera que canvio bici per esquís abans del que em pensava. Per sort la neu fins el pont aguanta força i no he descalçar massa vegades i el pendent és suficient per anar baixant sense remar. Passat el pont (1675m) poso pells i començo seguint la pista fins la primera corba i a partir d'aquest punt ja puc anar tallant intentant endevinar per on trobaré neu. Tinc sort i en trobo pràcticament fins a 300m del cim, que està completament pelat.

Collada de Basibé des del tossal de Buisís

De fet, el panorama és força lamentable, poca neu a la vall de Castanesa, on es veu la pista que puja fins la collada de Basibé que s'ha fet fa poc arran del projecte de connexió de Fonchanina amb l'estació de Cerler, amb la seva especulació immobiliària inclosa. El cap del Moscadé, pelat completament. Per l'altra banda de la Noguera Ribagorçana el pic de Gelada també pelat. Veig, això sí, una pala que baixa del pic de Menada que promet molt, de fet és per aquí per on tenia pensat pujar, però com que no he vist neu a la part de baix, ho deixo per una altra ocasió i cap avall encadenant pales prou amples que proporcionen uns 400m de molt bona baixada i després ja encadeno amb la pista que em porta sense remar ni entrebancs fins el pont. Pells altre cop ara per anar a retrobar la bici i cap avall.

No recomanable si no neva més.

Com ha marxat la neu! Ganes de que torni... en qualsevol cas aquestes combinades de bici esquí solitàries segur que dixen bon regust!