9 de gen. 2020

Pic Guadieso 2782 m, 6/1/20

Dormim a la Pensió Malida de Casau, un lloc agradable per allunyar-nos del brogit de la vall. S'ha de dir que no hem trobat l'Aran gaire atapeït....segurament la gent ja ha anat desfilant cap a casa.....per passar el dia de Reis en família.

Sortim amb en Carles, que ens proposa anar a la vall de Menada....que curiosament no hi havia estat encara. Nosaltres tampoc hi havíem estat, i ens hem deixat portar amb els ulls tancats.

Cabana de Menada (darrere, a la mateixa alçada, tenim el cotxe aparcat)
Pico Frontó i Guadieso
Des del poble d'Aneto, seguim la pista que porta al túnel de Llauset. La idea era seguir la pista que porta al Coll de Salinas, però la trobem barrada sense gaires explicacions. Deixem el cotxe a El Campament, cota 1940 m, on hi ha la Font de Cubiello. Encara hi havia una mica de neu a l'últim tram....però el Carles es transforma al volant.

Comencem l'excursió en descens cap a l'oest, seguint breument el GR11. Trobem la neu justa i necessària per no descalçar-nos. Un cop al riu Llauset, posem pells i ens dirigim cap a la cabana de Menada (petita, amb matalassos). Remuntem el barranc de Menada per la riba dreta i creuem a l'altre vessant a uns 2200 m. La calor comença a apretar i anem pujant fent llargues llaçades per les pales que menen al Pic  Guadieso. Un cop som al cim veiem on som :) Vistes impressionants de nou.....aquest anticicló també té coses bones! M'agrada veure el refugi de Llauset, el Ballibierna, el Posets més lluny, el Turbón, tot el pirineu català......aixxxx....i el Carles posant nom a cada lloc.
Coll de Menada al fons (no hi passem)

Carena cimera molt estètica, que enllaça amb Tuca Guadieso i Pico Llauset

Vistes cap al pirineu català, prop del cim

Al cim hi arribem ben estabornits per la calorada....teníem ganes de fer un descens cap a Castanesa i remuntar per Menada.....però jo sóc la primera que en rajar-me......estic ben fluixa :))) De fet, hi ha moltes possibilitats....també pot ser una primera etapa per anar al refugi de Llauset.... Recuperem energia menjant i bevent i fem un descens per una pala sostinguda i llarga amb neu primavera. Al final, hem de tornar a posar pells per remuntar fins al cotxe. Certament, el primer descens del dia havia estat ben llarguet i ara que toca pujar ens n'hem adonat. Podem remuntar la pala buscant les llengües de neu que encara es conserven miraculosament. Segurament un dia més tard i hauríem trobat discontinuïtats més punyeteres....traient i posant esquís.....

Cim, amb Posets a l'esquerra i Ballibierna a la dreta

El dia 7 encara hauríem pogut esquiar, però ja hem quedat prou satisfets. Ens havien recomanat pujar fins a l'Artiga de Lin i anar cap a Pomèro.....per si a algú li interessa.

Carles Ll., Oriol i Berta

M’encanten aquests cim anomenats secundaris tan poc traçats, ganes d’anar-hi!!!!

Una vall de descoberta -al menys per a mi- i que li dona més opcions esquiables a aquesta zona.. També amb ganes d'anar-hi!!! Merci per compartir!!!

Em passa el que diu en Pep... m'agraden aquetst cims!

Bona descoberta Berta!!! Gràcies per compartir

La descoberta és del Carles....moltes possibilitats per la zona!