13 de gen. 2020

Pic de la Serrera 2.913m per la Coma de Ransol, 12/01/2020

Buscant la neu a recer dels 8cims

+/- 1000m, F, S3, #8cims

Tenim disponibilitat per sortir diumenge i sembla que a Andorra les condicions són acceptables pel que, guiats pels 8cims, ens decidim pel Pic de la Serrera.

Un cop arribem al final de la carretera de Ransol on deixem el cotxe quedem una mica decebuts del que veiem: està bastant pelat i les condicions són pitjors del que esperàvem. Sembla que la nevada del divendres va ser bastant minsa.

De tota manera sortim pràcticament amb esquís des del cotxe (només fem uns pocs metres a peu fins que acaba la carretera) i la neu serà contínua fins a la darrera pala del cim.
Posats en marxa i anant fins al fons de la vall veiem que està millor del que semblava. La neu està majoritàriament gelada però trobem trams amb acumulació de neu pols.
Seguim l’itinerari habitual per Ransol: enfilem pel costat del riu que cal travessar al cap d’uns metres. Pugem un petit collet i travessem l’estany de Ransol. Seguim direcció nord oest cap el circ i coll de Meners on posem ganivetes.

Queda la pala final que, aquí si, hem de descalçar per falta de neu però podem posar novament els esquís uns metres més amunt per arribar al cim amb esquís als peus.

Per la baixada crestegem cap el port del Mener Nou per a partir d’allí poder fer tota la baixada esquiant fins arribar al cotxe. Tornada circular que en els darrers kms desfem el camí de pujada.

Condicions: Neu majoritàriament dura que tot i el sol no ha arribat a transformar amb trams de neu pols caiguda divendres o que el vent ha anat transportant.

Acabem convençuts que la decisió del cim ha estat encertada en una vall que conserva molt la neu.

Sortida recomanable, molt d’esquí de muntanya, amb bones vistes i una baixada que, si la neu acompanya, pot ser disfrutona.

Sancho M, Anna S i Núria P

Enhorabona!!! Tinc ganes d'anar-hi :)))