15 de gen. 2020

Nit de lluna plena a Camporells

11/01 Petit Peric 2.690m
F S2 (S3 per la Canal deu Patou) 11,2 km  1300m+ 850m-
Formigueres-Serra de Mauri-Camporells-Petit Peric (2690m)-Camporells (2240m)

Sortim a les 11 de l'estació de Formigueres. Som un grup de 15 del Muntanyenc de Sant Cugat. Primera de les sortides de cicle del grup Pelldefoca. Sortida clàssica al refugi de Camporells. Remuntem per la pista blava que voreja l'estació fins a la part mes alta dels remuntadors, seguim amunt travessant la serra de Mauri. Treiem pells per fer el descens cap al refugi, ja amb les magnífiques vistes del circ de Camporells i els cims que l'encerclen: els Perics, el Puig de la Portella Gran, el de Morters i el Pic de Mortiers. Fem alguns girs amb neu bona al bosc, la nevada de divendres a deixat uns pocs centímetres per jugar.
Al refugi deixem quatres coses i fem un ganyip...enfilem cap al Petit Peric. La neu es canviant però progressem ràpidament fins a entrar a la pala SE, on calcem ganivetes, la neu es dura. Arribem al cim a les 16 h. El descens el fem pel mateix camí fins al refugi, hi ha alguns del grup que ens animem a baixar per la canal du Patou (hem vist a un grupet baixar i semblava en bones condicions, i teniem la referència de la piulada de Pep Lluis del 2 de gener). Ho gaudim, bona neu a la part alta i mes endurida a la part central però de bon esquiar.

Agafem aigua a l'estany, el de Camporells es un refugi sense aigua corrent, els guardes han de carregar amb el trineu amunt i avall per cuinar i poder servir aigua al sopar.
Al refugi s'hi afegeix en Joan, que salta per  Mauri a última hora. Avui hi ha celebració, en Mario fa 52 anys i afegim al bon sopar uns Panetones amb les espelmes i cava. Nit clara i serena, amb llum de lluna plena...magnífic lloc.

12/01  Pic de Mortiers 2.605m
F S2 12,8km  550m+ 1000m-
Camporells-Pic de Mortiers (2605m)-Camporells-Serra de Mauri-Formigueres

Sortim del refugi desprès d'un bon esmorzar. a les 8,30 ja enfilem cap a Mortiers, voregem els estanys superiors i els lloms entre replà i replà encara amb la lluna plena al cel en un dia fred, clar i amb poc vent. Petit reagrupament a peu del tram final i en uns minuts de traça conjunta, arribem al cim. Fotografia de grup i cap avall! la neu a la pala esta en bones condicions i fem un seguit de girs xulos. La vall de Galva ens tenta però no hi ha prou neu a la part baixa per poder fer la clàssica circular, el Puig de Terrers es presenta com una possibilitat per allargar l'excursió...en bones condicions les pendents de l'itinerari però el llom ventat i amb neu molt justa.
Refem els replans esquiant fins al refugi de nou. Ganyips, motxilla completa i gaudim una bona estona del bon temps. Remuntem la serra de Mauri i ja a la part alta de l'estació descens per les pistes fins al cotxe. Bona matinal!

Grup Pelldefoca del Club Muntanyenc Sant Cugat: Joan, Mario, Jordi P, Josan, Quim, Ramon, Anna, Marta, Oscar, Ana, Ernest, Romà, Josep, Alberto, Carmela i Jordi L.

Bones Traces!

Rosa Salas ha dit...

Boniques fotos. Té bòna pinta aquesta sortida. Enhorabòna.