26 de gen. 2010

Pic Oest de la Coma de Varilles i Tarbesou

Pic Oest de la Coma de Varilles

En vermell per on hem pujat, en blau per on hem baixat

Hi accedim des de la vall de Ransol, després de creuar el pont ens enfilem pel mig del bosc i seguim el mateix itinerari que comenta tan bé en Lluís (per cert, crec que ens vam saludar!!!). Nosaltres, però ens decidim pel Pic Oest, la seva pala ens cridava. La neu de pujada, de tots colors crosta, pols, gelada però gaudim d'un dia excelent amb bones vistes des del cim.

De baixada busquem l'obaga, cap a l'oest, i trobem una neu fantàstica, fins i tot dins el bosc, excepte els últims 100 metres de desnivell que trempejem com podem...

En definitiva una bonica circular amb molt bona companyia!!

Tarbesou

La meteo no pintava especialment bé per diumenge i ens decidim per un clàssic que cap de nosaltres havia tastat. La previsió no falla i la boira és fa cada vegada més espessa a mesura que guanyem alçada. Decidim fer mitja volta quan la boira no ens permet veure'ns gairebé ni entre nosaltres, som pràcticament al cim i hi tornarem quan hi hagi vistes!! I la baixada....... uala uala ....... la capa de neu pols ens permet descendre amb aquell somriure d'orella a orella.

Gemma, Edu (les fotos son seves) i Marina

Quin luxe de detalls! A aquests pics de Varilles no hi he estat i semblen una bona opció per fugir dels itineraris de sempre. I el Tarbessou... m'ha fet recordar la teoria del "pato" relativa al mal temps, els marrons i les previsions: si sembla un "pato", camina com un "pato" i fa cuac, cuac com un "pato", és un "pato"....

edunz ha dit...

molt bò això del "pato"... només un detallet, a la baixada cal encertar l'entrada del barranc que mena a la pista, és fàcil de localitzar, ja que es troba bén bé al final del planell superior, a l'esquerra d'aquest quan baixem. Ho comento perquè la franja de bosc és molt densa i si no s'agafa aquest 'passadís' natural és de mal esquiar...

ah, i també que a diferència de la banda occidental de la vall que vam recòrrer el dia abans amb l'Ignasi, a aquesta banda i com preveiem el mantell es veia molt més estable i a totes les cotes. Orientació SO-O havent bufat de SO.

apa, un "pa-tó" per les xiques que són unes valentes!

Marina ha dit...

Ho sento l'he feta mentre escoltava una xerrada apassionant de bioinformàtica..... no em demaneu més!!!!! Gràcies Edu pels complements

lluís ha dit...

Ostres! doncs segurament, jo començava a baixar i vosaltres estaveu fent l'últim tram del Pic Oest.
Un altre dia preguntaré noms!