20 de febr. 2024

Sortida de cicle a Certascan - 17 i 18 de febrer de 2024

Un cap de setmana a Certascan...amb neu!

El cap de setmana anterior ha nevat una mica, i després de seguir l'evolució de la setmana a través de webcams, ens decidim a anar a l'Alt Pirineu, concretament a Certascan després de veure que el seu voltant està força nevat, que el refugi estarà obert i encara hi ha places.

Pugem el divendres a dormir al refugi de La Pleta per estar més a la vora del punt de sortida. Hi neva des de la tarda, però a partir de les 21h la neu comença a quedar-s’hi una mica... de manera que al matí només hi ha un dit de neu nova a sobre les taules de la terrassa, per sort més amunt se n’hi ha posat més.

Dissabte 17/02/2024. Objectiu Coll de Certascan i refugi de Certascan. 14km / 1.370 m

Sortim amb esquís a l’esquena des de l’aparcament que hi ha a la carretera, cota 1.400m i enfilem per la pista que puja a Noarre.  Després d’una hora de porteig, i ja a l’aparcament de la Font de la Costa (1700m) el panorama és un altre: s’obren muntanyes de neu i calcem  esquís.

De cop ens sembla que no anem en la direcció correcta, anem massa en direcció a l’Estany del Port i revisem el mapa just al moment que ve una ventada i se'ns l’emporta muntanya avall... per sort el GPS ens confirma que cal redreçar i un cop ja amb la direcció correcta passem per l’estany de Flamisella i l’estany Blau amb una calor impròpia del mes de febrer.

Arribem al Coll de Certascan (2.589m) i tirem avall, cap al refugi, trobant neu de tota mena: per una banda encrostada, per una altra pols. Per evitar baixar a la presa intentem mantenir l’alçada del refugi per arribar -hi més directes.

El refugi acollidor, com de costum, amb un bon sopar i a dormir d’hora.

Diumenge 18/02/2024. Estany Blanc i Pic de Flamisella. 12.600km / 750 m / S3

Amb un sol radiant i un dia excel·lent, coincidim sortint tots a la mateixa hora, i de nou sense perdre alçada passem per sobre de la presa i tornem cap al Coll de Certascan seguint al primer grup. Baixem direcció sud cap a l’Estany Blanc (2.500m), ara ja sols.

Posem pells de nou abans d’arribar-hi i el travessem per anar pujant per la canal de més a l’esquerra cap al collet entre el Pic de la Lleia i el Pic de Flamisella, a 2.700m.  Obrim traça, no tenim ningú davant i el paisatge és meravellós. Ens decantem per anar al Pic de Flamisella (2.782m) tot passant per sota la carena... mentrestant, no sabem, encara, que un fotògraf intrèpid ens capta amb el seu objectiu des del refugi de la Pleta... era en @meteopallars, sempre enfocant als cims amb els seus objectius...gràcies, Ramon 😊!

Tornem al coll i després de travessar un pedregar a peu, tenim una gran pala amb neu dura però que ens fa gaudir molt, cap a l’Estanyol de Flamisella, que mica en mica es va tornant més primavera, fins arribar a la zona dels tubs i barrancs entre bosc amb passos més estrets i obligats per fer una mica el senglar.  Tornem a ser de nou a l’aparcament de la Font de la Costa i és l’hora de dinar, així que improvisem un pícnic que ens donarà forces per fer el retorn a peu i amb esquís a l’esquena cap a la carretera a recuperar el cotxe.

Cal dir que la pista que de Noarre està en bones condicions per pujar-hi en cotxe i hi ha un servei de taxi que puja fins a l’aparcament de la Font de la Costa.

En resum, dos dies de muntanya en un entorn preciós i encertat en quant a condicions, que ens ha permès fer una travessa ben maca...i oblidar el porteig de pujada i de baixada.

Hi hem estat: Bernat, Ignasi, Roger, Roser

Fotos de: Bernat, Roger, Roser i @meteopallars

que bé que ja tot torni a vestir-se de blanc! Enhorabona per la sortida, una zona magnífica :)

si! i el Flamisella és ben bonic, i aquest punyt de sortida obre moooltes possibilitats d'itineraris no tant clàssics com el Certescan...

La zona del Certascan sempre és aquella opció de neu que "funciona". Molt bona sortida, es veu molt bé. Felicitats! (només haver-la fet ja és tot un èxit!)

Crai que ben trobat el cim, moltes felicitats!! Enveja enveja! Gràcies per la ressenya tan ben feta!