25 de febr. 2024

Bony Negre 2721m, 24 de febrer 2024

Des del Planell de Sant Esperit  +/-950m S2

Sortida del Centre Excursionista de la Segarra per la que els proposo anar al Bony Negre.

Els típics neguits del dia abans per si hi haurà realment la finestra de temps que sembla pel dissabte i també per l'alçada en la que trobarem la neu (segons BPA una mica amunt).

Només falta que quan contacto amb el servei de taxi em diuen que no hi ha molta neu, que aquest any ha nevat molt poc a la zona.

Al final però mantenim la proposta ja sabem que qui no arrica, no pisca.

La nit anterior han caigut uns 2-3 cms de neu a la zona i des de Barruera ja es veu tot emblanquinat.

Un cop a Boí agafem taxi del parc Nacional d'Aigüestortes (11,5€ anada i tornada) fins el Planell de Sant Esperit (de fet ens quedem un parel de corves abans). Pel camí el paisatge és molt hivernal amb els arbres amb neu i unes imatges a les que no estem acostumats aquest any ... dona bo de veure, està tot molt bonic.

Un cop al Planell (1755m) posem esquís a la motxil.la doncs, tot i que està tot cobert de neu, es un petit gruix de neu recent.

Primer creuem la zona de meandres passant per un parell de ponts per després avançar per un terreny emboscat que va pujant per la dreta del barranc. Acabem trobant un camí què seguim fins sortir de la zona de bosc.

Tot i haver-hi ja força neu abans, per les característiques del terreny, no és fins en aquest punt que calcem els esquís (1870m).

A partir aquí anirem ascendint pels plans direcció sud i al voltant dels 2050m girarem en direcció sud-oest  per anar progressant ara ja amb el Bony Blanc i Bony Negre a la vista. A mesura que pugem la quantitat i qualitat de la neu va augmentant. A més, es un dia que va combinant el sol amb clarianes però també hi ha estones que neva, així que encara s'hi va posant algun cm més.

Quan ens atancem al coll, a 2626m, comencem a tenir ratxes de vent en alguns moment bastant fortes.
La part que va del coll al cim està bastant castigada pel vent i alguns decideixen treure pells i ja baixar. Altres volem fer el cim i sortim sense els esquís. Al cap d'uns metres el terreny és una capa de gel. Tenim l'opció de posar grampons però estem en un moment que el temps no acompanya gens (molt vent i fred) així que tornem al coll per també fer el descens.

Per la baixada, desfem el camí de pujada i fem 3 baixades amb neu pols, pols ... espectaculars!!!.  Després continuem buscant el millor traçat per agafar els majors gruixos de neu fins que els més agosarats descalcem a 1950m (alguns més prudents ho han fet una mica abans).

I ja amb esquís a la motxil.la retornem al punt de sortida esperant ens reculli el taxi.

Cares de satisfació - l'hem encertat força. El risc ha tingut el seu premi (hem "piscat" haha).
Un cim mooolt recomanable, per disfrutar. Amb ganes de tornar-hi quan hi hagi prou neu per fer tot l'intinerari amb esquís.

Vam ser-hi: Olga T, Tere R, Josep B, Eduard F, Carla S, Albert F, Enric O i Núria P.

A la piulada es nota que heu gaudit de la neu i d'un entorn ben bonic, no era fàcil!!

Bravo Nuria!! una bona recompensa ;)

Les sortides d'aquest cap de setmana van tenir la recompensa d'una neu acabada de caure....tot un privilegi :)) Enhorabona, Núria!!!

roser ha dit...

Felicitats, va ser una sortida ben xula!