15 de des. 2018

Tuc des Neres 2244m, 15/12/2018

Avets, cabana, neu, muntanya. No em caldria res més...

Eth Cau de Naut
Quan vaig veure aquesta proposta a la llista dels #8cims de seguida hi vaig visualitzar una travessa de cabana, des de fons de vall, i esquiades en neu pols entre els avets. Stop! Ni neu pols ni fons de vall avui, però veient la situació nivometeorològica del capdesetmana, vam pensar que l'opció d'aquest cim podia ser segura.

De fet, hi havia un missatge subliminal al BPA del Lauegi on s'insinuaven gruixos de neu nova més importants al Nord de l'Aran...

Divendres fem l'aproximació a la Val, amb descoberta inclosa, l'Hosteria Catalana de Bossost: bon lloc per fer-hi nit i millor esmorzar (ja l'hem afegit a cegesquiourmand)

Dissabte anem cap a Les i prenem la Pista de Portet: està asfaltada fins molt amunt i en bon estat. Trobem la pista neta de neu fins els 1400m, a dos revolts de la Cabana de Portet (1530m). Caminem 15 minuts amb esquís a l'esquena i a la cabana ja els podem fer lliscar, per neu molt engantxosa.

Itinerari: L'itinerari és indefinit però fàcil: es pot seguir la pista o tirar pel dret pels prats entre avets en direcció SE fins al collet Eth Cau de Naut (1797m) on hi ha una altra cabana, més petita. Des d'aquest punt, el més segur és virar a l'oest i enfilar-se al llom sud. Amb poc risc, entrem a la clotada nord del Tuc (els Clòts deth Vièr) i girem a l'oest més amunt pujant per un pendent dret a la cota 2020m del llom (fins i tot avui s'hi han fet cornises, i s'hauria d'evitar dies que estigui més carregat).

Un cop al llom, es ressegueix fàcilment esquís als peus fins al cim, on hi ha un vèrtex (trencat). Molt a prop hi ha el Montlude, però les vistes són immenses en totes direccions (el Bacanera es veu força blanc!)

La baixada és de subsistència amb neu molt humida. En alguns viratges toquem fons, per sort herbós i només descalcem per prudència i no fer malbé les fustes poc abans de la cabana.

Tuc des Neres 2244m; +/-850m; 5h; F,**, S2.

Condicions: Avui la neu molt humida: hi ha 20-25cm a 1500 i dos pams més amunt. Cabana de Portet és oberta: llar de foc (sense llenya), taules i matalassos vells a l'altell (4 persones amples).

Bones traces, Marta i Jaume

Molt bona! Amb cabana i tot....això li dóna un valor afegit! Ganes de fer la proposta #8cims de la Montse!

PepL ha dit...

Llàstima del mal temps de l’endemà...una nit de cabana sempre t’acaba de reconfortar amb la natura i més si a fora fa un temps hivernal!
Doncs això: avets, neu, muntanya,...d’un hivern que tot just comença...