19 de febr. 2019

Dia assolellat al Pic de Nerasol

Desnivell: 1.200m

Deixem el cotxe a la Gare de l'Hôspitalet i ens dirigim amb els esquis a l'esquena fins al punt de sortida de l'itinerari. Allà hi ha dos grans grups de francesos que començaran amb nosaltres a enfilar la vall.

L'inici, a les 9 del matí, discorre en un terreny encara gelat i per zona ombrívola. Ganivetes opcionals per pujar a la vessant esquerra de la vall. Entengui's per opcionals que la Xantal en posa i el Joan no.

Aviat abandonem els dos grups que han començat amb nosaltres i que es dirigeixen a fer el Pedourres. Agafem la vall que deixa el Nerassol a mà dreta, per un camí sinuós i alternant zones ombrívoles i solanes. Seguim fins al fons de la vall passant el llac i la cabana a mà dreta. A l'inici aquest tram de vall puja ràpid i després discorre en pla. Arribem fins a la portalla de Siscar.

A partir d'allà no hi ha prou neu per continuar esquiant i pugem fins al cim amb esquís a l'esquena.

Un cop al cim, la baixada per la pala sud-est és totalment esquiable, amb un inici amb neu perfecta. Acabem baixant per la vessant est fins a la Val D'Arques tot fent una circular.

En general, neu dura durant el matí a totes les orientacions i a la sola es transforma molt durant el dia. Crosta a les parts altes.

Joan i Xantal

Molt bé!!!! jo el tinc pendeeeent!!!!

Caram, caram !!! Bona ruta !!