18 de gen. 2016

Sortida de Cicle 9-10 de Gener - Tuc deth Miei-Cap des Clòsos-Tuc de Parros SO (2706m)

+/-1150 BE,S2,**

Participem Agus, Anna S., Anna M. ,Fina,Jaume,Marc,Mercè,Ricard,Roser,Visi, Javi.

Primera sortida de cicle de l'any, amb poca neu a les muntanyes decidim marxar a l'Aran, la meteo no era gaire bona pel cap de setmana i ens fa canviar varies vegades de ruta però ens va permetre fer aquesta bonica sortida.

Dissabte ens aixequem amb ganes però un temps insegur, arribem al parking de Beret amb una boira densa que no ens permet ser gaire optimistes, encara que les previsions ens diuen que millorarà amb el pas de les hores, hi ha dubtes però ja que estàvem allà...

Amb bon ànim ens enfilem cap el nord, cap a la cabana de Gessa, que en condicions normals es veu des del parking Peró avui  està oculta enmig de la boira. En deu minuts arribem a la cabana per un suau pendent,  continuem una mica més però de seguida ens tenim que desviar cap el est pujant per la carena que directament ens porta fins el primer objectiu del dia el Tuc deth Miei.

Tuc deth Miei

No ens aturem gaire i seguim cap a l’oest i fem un lleuger descens sense treure pells per encarar la pujada al nostre segon objectiu, la boira comença a obrir-se per fi  i ens permet veure les formes de les muntanyes que tenim al voltant i el Cap dels Closos davant nostre. Entre la boira trobem un esquiador solitari que ens acompanyarà el reste de la sortida, és un dia per anar acompanyat. Pugem per pendents suaus, plàcidament anem en direcció NO, només al final hem de fer un parell de voltes i amb un petit esforç arribem al segon cim del dia Cap del Clòsos (2418 mts), fem la foto i mengem una mica, per fi el sol s’imposa i ens deixa unes vistes precioses i cap el nord veiem el tuc de Parros.

Cap dels Closos
Per fi ens trèiem les pells i ens llancem per la pala NE, la neu no és la millor per fer la primera baixada de la temporada per uns quants encara que es deixa gaudir, baixem uns 300 mts fins arribar a la vall i ens toca posar pells per començar la pujada cap un collet que es divisa cap al nord que ens permetrà passar cap l’altre vessant. Ara la pendent és més pronunciada però a canvi guanyem alçada ràpidament recuperant el desnivell perdut en la baixada des de Cap dels Closos, en el collet reagrupem per fer el flanqueig de una pala esposada, és el pas més complicat del dia.

La neu està força bé i fem el flanqueig sense novetats,  ja  intuïm el estany Nere de Parros a sota nostre però encara ens queden uns 250 mts de desnivell, girem cap a l’esquerra i ja veiem el llom que ens porta al cim SO del Tuc de Parròs (2706 mts) el nostre últim objectiu ja que no intentarem pujar al cim NE. Les vistes son grandioses , toca menjar una mica i gaudir del cim.

Tuc de Parros (SO)

Baixem pel mateix camí de pujada amb una neu molt bona que ens divertim d'allo mes fins a la base de Cap del Closos. El descens és fàcil i ens dispersem lliscant per tot el vessant.

Arribats aquí tenim dos opcions, tornar a pujar i fer el mateix camí d’anada o baixar per la vall de Parros en busca de la pista que puja de Montgarri cap a Beret tot fent un llarg flanqueig per evitar perdre molta alçada. Finalment ens decidim pel flanqueig que es farà feixuc per una neu força dolenta que en algunes parts es crosta. Resseguim el vessant dret de la vall, per un bosc cada vegada més dens fins al pla de Beret on ens espera el cotxe rn total surtem més de 6 hores d'activitat. Més enllà unes cerveses i un gran sopar desprès d'un bon dia d’esqui amb molt bona companyia.

El vídeo de l'Agus:

El vídeo del Jaume:

Una ruta molt recomanable, variada i amb unes vistes immenses! Gràcies per la piulada!