17 d’abr. 2011

Aneto en travessa pel Pic de la Maladeta Oriental

Aneto desde el Pic de la Maladeta

Dissabte sortim a les 7 del Refugi de la Renclusa, almenys 60 persones enfilen com nosaltres cap el Portillón superior, allà ens desviem i seguim recte i fem camí una estona amb un grup que va al Pic Cordier per la glacera de la Maladeta, un cop arribats a la rimalla de la Maladeta ens calcem els grampons i amb piolet pujem sense més dificultats, la rimalla està coberta de neu i no està oberta
Primeres pales abans d´arribar al Portillón superior

Vista de l´accés al Pic Cordier

Canal de la Rimaya

Últims metres abans d´arribar al Pic de la Maladeta

Un cop al Pic de la Maldeta (3308m.) seguim en direcció el Pic Abadias amb esquís a l´esquena la intenció es baixar per una canal la veiem però pensem que seria una altre de més fàcil i seguim per la carena-cresta la cosa es comença a complicar fins que arribem a unes roques ons ens trobem un ràpel instalat, com que no portem corda destrepem com podem amb els esquís a l´esquena (grau II) i accedim al "Collado Maldito" allà ja ens podem calçar els esquís i baixem a la glacera de l´Aneto sense més complicacions i pugem a l Aneto per la via normal, la baixada per Aigualluts amb neu de tot tipus, dura a dalt, crosta i finalment primavera fins al pla d´Aigualluts, arribem al cotxe després de caminar 40´.

Vista del Pic de la Maladeta desde la glacera del Aneto (a la dreta de la foto) a l´esquerra queda el coll "maldito" per on vàrem baixar després de fer la cresta que dona accés, i al centre es pot apreciar una llengua de neu que acaba en canal per on hauriem de fer haver fet el descens ja que es més ràpid.

Aresta que dona accés a l´Aneto desde l´"esquena de l´Aneto"

Últims metres del descnes per Aigualluts, després ens vàrem trobar al Ramon A. que anaven al Mulheres fent nit amb tendes, ja explicaràs!

Material per l´Aresta que dona accés a la glacera de l´Aneto aconsellable portar corda almenys de 50 m i rapelador.

Ramon. ha dit...

hola Ferran,
com va?

doncs tal i com em vas demanar, aquí va la crònica: