6 de febr. 2006

Piada - Tuc de Roca Blanca 2459m - Val d'Aran - 5/02/2006

Enviat per Carles Ll.
Ascensió prou senzilla i molt gratificant. La Vall de Sarrahèra és tan poc coneguda com atractiva. Les crestes i parets que la tanquen a sud li donen un ambient alpí i salvatge com poques a l’Aran. En canvi la pujada encadena boscos d’avets, amples pales, lloms comodes i fines arestes que fan del recorregut una petita joia elegant i complerta. El cim és un bon mirador a cavall entre les dos valls, i des d’on reclamen poderosament la nostra atenció les pales del Pujoalbo. Aquest cim és un dels clàssics de l’heliski a la Vall d’Aran ja qu’el descens a Nord sovint ofereix neus en bones condicions. És però un cim injustament desconegut per als esquiadors de muntanya. Aquells qui no l’hagueu fet, apunteu-vos-el, que no us decebrà.

PIADA – Tuc de Roca Blanca (2459m) en travessa– Val d’Aran.
Ascens per la Vall de Sarrahèra fent el Malh Blanc(2343m) i el Poi d’Estanho (2408m). Descens per la Vall de Bargadèra fins a Casarilh.
Desnivells i horaris: +1100m (3h45m) / -1400m (2h15m)
Neu crosta a l’ascens (orientacions S) i pols en el descens (a Nord)
Montse, Lluis, Quique i Carles

Itinerari: Des de la boca Nord del túnel de Vielha, ascendir al Malh Blanc (2343m) per la Vall de Sarrahèra (2h45m - veure piada de la Montse 11/12/2005). Seguir pel llom fàcil fins al Poi d’Estanho (2408m – 20 min). El llom s’afila i s’enfila. Arribem amb esquis dalt del Tuc de Roca Blanca (2459m). Bon descens fins a la Cabana dera Pleta dera Lana. Des del mateix cim, baixar la pala a Nord i continuar per suaus pendents. Cap a 2200m la vall lateral que seguim gira a Est i el descens es redreça. Arribats al fons, seguir el curs del riu que davalla des de l’Estanho d’Escunhau cap a la Cabana (bon estat, taula i bancs pero NO lliteres). Pasada la Cabana, cal seguir la llarga pista nevada fins a la Escunhau o Casarilh. Son vora 10kms, però cal remar poc.