3 de març 2017

Des-Madres

Esquí de muntanya a la serra de Madres...per Carnaval...
24-25-26 de febrer

Ja teníem la zona de Madres bastant apamada, després de les ascensions a la Pelada el 2013 i el 2016, hem fet el Roc Negre des de Coll de Jau també el 2016 i per descomptat les diverses ascensions al Roc de Madres des de Réal com la del 2009.

En aquesta ocasió hem volgut repetir el refugi dels estanyols i fer-lo servir de base per a diversos cims. L'acolliment del refugi i les dates, també és cert que el nom ajuda, han suggerit celebrar el carnaval i fer uns dies de des-Madres d'esquí de muntanya, la neu crema primavera ha acabat de donar el toc necessari per a que hagi estat una gran sortida.

Divendres 24 de febrer: Réal-Refugi dels Estayols +400m 7km F (pista)

Ens traslladem cap al Capcir, amb el trineu, la compra feta i amb suficient temps com per passar a buscar la clau del refugi dels Estanyols per la oficina turística de la Casa del Capcir, aprop de Matamala.

Arribem a Réal, i després de deixar els cotxes a lloc que no molestin comencem a preparar el material i a muntar el trineu amb tot l'avituallament. Amb trineu és recomanable seguir la ruta de la pista que porta al refugi, evitant els atalls que fa el camí d'estiu, massa costeruts per arrossegar-lo.Aviat es fa de nit i fem la major part del recorregut a les fosques, per fi podem treure el frontal, ja feia dies que....

Arribem al refugi dels Estanyols, acollidor i amb una estufa que escalfa l'ambient ràpid i molt eficientment, al refugi hi ha molta llenya preparada, també hi ha cuina amb gas i estris per cuinar, plats, gots i coberts. També trobarem mantes (una per persona). El problema és que no hi ha aigua i cal anar a buscar-la al llac, trencant el gel és clar, però això sempre va bé per a una festa... (Chist) Els lavabos de moment estan espatllats...

Dissabte 25 de febrer: Cim del Roc Negre 2459m +600 F S2

Des del refugi dels Estanyols seguim la pista de la coma de Ponteils com si anéssim a pujar a la Pelada, però un cop s'acaba la pista pugem pel bosc direcció nord amb l'objectiu de passar per sobre (uns 100m de desnivell) del refugi del Pla dels Grills, guanyant altitud per endinsar-nos a la coma de Ponteils. Aquesta és una bona opció per resseguir en el descens, ja que és més esquiadora.

Un cop al Clot Redón, als 2250m, anem a buscar cap a l'est l'ampla carena que ens pujarà sense cap mena de dificultat al Roc Negre. El descens el fem pel mateix itinerari, gaudint d'una fantàstica neu crema primavera.

Diumenge 26 de febrer Roc de Madres i Pic de Bernat Salvatge +700m F S2

Sortim del refugi per anar a buscar el coll de Sansa i des d'allà s'intueix una pista que puja en direcció nord, arribats a una coma molt marcada dins del bosc pugem per unes pales dretes que seguint la carena passen pel Puig de l'Esquena d'Ase i el Roc Coscoune. Passat el Roc i després d'un terreny planer fem una pala més dreta que puja al Coll de Gavatxes, un cop aquí l'ascensió es fa una mica monòtona fins el Roc de Madres.

Per pujar al Pic de Bernat Salvatge a la cota 2400m seguim en direcció nord fins el coll, segons com caldrà pujar a peu el darrer tram fins el cim. Aquesta carena a banda d'estar molt castigada pel vent està orientada al sud. Tant la pujada al Bernat Salvatge com el retor i pujada al Madres és fàcil.

El descens el fem seguint uns metres per la carena de retorn i les pales que menen a la coma de Pontils, seguint l'itinerari del dia anterior des del fons de la vall. La neu continua sent primavera crema i excel.lent per a l'esquí.

Pel que fa al refugi, el que passa a Madres es queda a Madres... Hi hem anat: Francesc D, Berta A, Elena A, Rafa B, Manel C, Raquel N, Carles P i Ricard M Bones traces !!

Video molt xulo! He trobat a faltar que la música no fos en directe... la propera amb una Big Band als Estanyols ;)

Gran sortida de les que m'agraden i més bona companyia... recuperant l'esperit de cegesqui, la poetica epica d'arrossegar un trineu de nit, i la reconpensa de la graellada de carn i buti, i bons vins...
Gràcies Ricard i companyia.

Bona sortida, bon cap de setmana i gran vídeo
Enhorabona a tots!!

Unknown ha dit...

Gran cap de setmana en companyia immillorable amb moltes ganes de Des-Madre!

Molt bon record del desmadres.....i el vídeo sempre ens ajudarà a no oblidar-ho! Gràcies per organitzar-nos festes a tot arreu.....hahaha

Gabri ha dit...

D'això se'n diu, muntar un bon tigladu!

Salut

Merci Ricard, mai oblidarem Madres,.. i gran record audiovisual!!