16 de març 2016

Cim del Portarró d'Espot (2.736 m.) i volta a les valls de Monastero i Peguera

Sortida de cicle amb la participació de Elena E. Ariadna M. Jordi L. Mercè B. Anna S. Josep B. Imanol E. Berta A. Javi B. Nadja G. Cristian A. i Cesc D. (coordinador)

Dissabte 12: Cim del Portarró. * +-786 m. BE-S2/S3
Punt de sortida: Espot a les 10h. Contractem 2 taxis (5,5 €/pp) que ens pugen a St. Maurici ja que la pista està tancada.
Les condicions meteorològiques son inmillorables: Temperatura suau i sol amb un cel blau inmaculat.

A les 11.30 comencem a foquejar en direcció oest travessant el llac de St. Maurici i enfilem l'antiga pista que travessa el parc i que no és fàcil seguir donada la gran quantitat de neu que hi ha. A les Marrades del Port (el nom li escau com anell al dit) perdem la pista i ens veiem obligats a fer un flanqueig una mica salvatge en direcció nord fins a sortir a la coma d'Aiguabella, on ja superada la petita encigalada i sense problemes seguim l'ascenció fins al coll del Portarró a 2.427m.

Una ampla pala orientada al sud, més llarga i més dreta del que semblava a primer cop d'ull, ens permet assolir el cim del Portarró de 2.736m. Gaudim de la vista infinita, mengem una mica i descansem.
El descens ens ofereix neu canviant i una mica humida a la pala inicial, però després millora i ens permet disfrutar molt, baixant per la coma d'Aiguabella i després pel bosc, directament cap a l'estany de St. Maurici.

Travessem el llac i arribem al refugi Ernest Mallafré al voltant de les 18h. Ens instal·lem i després d'un bon sopar i bona convivència anem a dormir d'hora.

Diumenge 13: Volta al les valls de Monastero i Peguera ** +895 m. -1.450 m. BEA-S2/S3
Esmorcem a les 7h. i a les 8h. comencem a remuntar la vall de Monastero amb un temps altre cop immillorable. Progresem en direcció sud guanyant alçada lentament, disfrutant de l'incomparable escenari que ens envolta.

Passat el llac de Monastero cal remuntar una pala força dreta amb trams de neu dura que ens obliga a posar ganivetes. Després el terrenys torna a ser més suau. Girem una mica cap el nord deixant a la dreta la ruta que porta al coll de Peguera i seguim fins al fons de la vall.
Al peu del coll de Monastero nova transició: Guardem els esquís i posem grampons ja que l'ascenció final al
coll és força dreta i està molt ventada.

Les dificultats tècniques i la manca d'experiència d'alguns participants ens condiciona una progressió lenta. Amb l'ajuda del piolet arribem finalment al coll. Son les 13 h. i amb la previsió horària totalment sobrepassada decidim renunciar a fer el cim.

El descens ofereix molt bona neu i gaudim d'una bona esquiada. Travessem els llacs de Llastres, Coveta, Trullo i Tort de Peguera i passant vora el refugi J.M. Blanch enfilem cap al collet de Feixetes i la vall de Peguera. Primer disfrutant del descens fins l'estany de Lladres i després seguint la llarga pista amb túnel i remuntada parcial incloses, fins a l'Avetar on una pista més esquiable ens porta al pla de Pierró i Espot.

Gran ensigalada.....com ens agrada! La ruta prevista era dormint al Blanc......tot hauria estat diferent si ens haguessin obert el refu.....Moltes gràcies Cesc, ja saps que ens tens com a seguidors fidels a les teves traces :)))

Gràcies Cesc per la piulada i per coordinar tan fantàstica sortida!
Sorprenent el Pic del Portarró amb la seva pala que no s'acabava mai de pujada, pero que ofereix una fantàstica esquiada i sorprèn amb la seva situació privilegiada enmig del parc! Les vistes de tots els pics de la zona és fantàstica!
I molt recomanable també la preciosa volta desde Sant Maurici pujant per la vall de Montestero fins al coll, amb fantàstiques esquiades fins el refugi de Jose M. Blanc de baixada.
Potser hauria estat millor baixar tot recte fins a Espot, que si pot ser encigaladora per falta de neu i bosc espés, segurament deu ser millor que l'encigalada d'intentar anar per la pista fins al prat de Pierò, que s'ha de dir que va ser votada en assemblea!
Gran cap de setmana en g en bona companyia!! Bones traces!

Enhorabona! a tots, bona sortida i el cap de setmana ha estat magnífic

Caram, caram, així que surten ensigaladors competidors... !!! Molt bé !!

Cesc ha dit...

No arribo ni a la sola de la sabata del gran mestre ensigalador, però sembla que poc a poc en vaig aprenent...