28 de març 2016

4 DIES A HOSPENTAL, ALPS D'URI

4-7 de març
Raimon S., David A., Marc S., Jordi G. i Joan B.

A principis de mes vam fer una escapada als Alps d'Uri, a la Suïssa Central. Hi vam anar buscant la neu, i sí! En vam trobar! Vam arribar el dijous 4 de març nevant a Hospental i fins divendres al matí no va parar de nevar, divendres per la nit s'hi va tornar a posar fins la matinada de diumenge. Hi havia moltíssima neu i de molt bona qualitat. La conseqüència però, era que havíem d'adaptar l'activitat a les condicions meteorològiques i nivològiques.

• Divendres 4 de març, WINTERHORN 2660 m. Punt de sortida Hospental 1452m.
    Just acabem d'esmorzar que para de nevar. Sortim amb els esquis posats de l'alberg, creuem la carretera i pugem cap el Sud-Oest. Al principi seguim un itinerari marcat per raquetes enmig d'una pista d'esquí abandonada i desprès seguint una carena. A la part superior fa vent i fred. La visibilitat aguanta i fem la baixada en bones condicions arribant fins a la porta de l'alberg   amb els esquís calçats.

Dissabte 5 de març, intent al TIEFENBACH 2106 m. Punt de sortida Realp 1538m.
  • Ha nevat tota la nit intensament i la previsió es que cada vegada nevi més. Així que decidim pujar fonquejant per fer una cervesa a l'Hotel TIEFENBACH, situat a mitja pujada de la carretera del Furkapass que està tallada a partir de Realp. De l'alberg baixem esquiant pel mig del poble fins l'estació de tren on agafarem el tren cap a Realp. A Realp comencem a pujar seguint la carretera al principi i desprès retallant les corbes fins a la cota 1900. La visibilitat és molt dolenta i neva molt així que decidim girar cua. Tot i la mala visibilitat la neu està molt bé i el Rai i el Jordi, que han gaudit molt de la baixada, tornen a repetir la pujada i la baixada. Seguix nevant tot el dia...

• Diumenge 6 de març. SKYARENA ANDERMATT. A la matinada ha parat de nevar i la previsió és que acabarà sortint el sol, després de molts dubtes decidim anar a fer esquí de pista a Andermatt. Això de la neu pols amb sol és molt divertit! Ara que tants metres de descens acumulats a alguns ens deixen bastant tocats de genolls.

• Dilluns 7 de març. STOTZIGEN-FIRSTEN 2747m. Punt de sortida Realp 1538m. Triem aquest cim perquè una ressenya que tenim diu que és relativament segur pel que fa a les allaus i no és molt llarg. El cim és un clàssic de l'esquí de muntanya de la zona, i tot i ser dilluns hi ha força esquiadors. L'itinerari transcorre per un gran llom orientat a Nord-Est, de pendents suaus excepte el primer terç bastant més dret. Fa molt bon dia i la neu està molt bé, però cal anar per feina ja que el mateix dia tenim el viatge de tornada a Barcelona.

Ens vam inspirar en una piulada del CEGESQUí del gener de 2007. Vam vitajar amb avió fins a Milà i menys de 2h amb cotxe a Hospental a través del túnel de St. Gottard. La idea era allotjar-nos a l'alberg d'Hospental i sortir a fer ascensions per la zona, aprofitant si calia el tren que ens podia portar al Oberalppass o a Realp, al peu del Furkapass. Us deixo alguns links amb informació general de la zona:

Link d'Itineraris i tracks d’esquí de muntanya de Suïssa Central. Està en alemany i cal anar en compte perquè però els desnivells que surten a la descripció sovint estan malament

Link de Tracks de Suïssa, n’hi ha alguns de la zona però menys d'esquí de muntanya molts menys que el sky-touren

Link informació suïssa de neu, allaus, neu acumulada els darrers dies

Link visor de mapes de tota Suïssa

Link mapes de suïssa pels GPS garmin

Ostres, quins bons records d'aquesta sortida !!

felicitats !!

quanta neu!!! bons records també....

Jordi G ha dit...

Ha estat com un somni fet realitat, tanta neu i tan bona!!!
Merci per la piulada Joan i per encertar lloc i dates!!!