9 de febr. 2015

Segon cap de setmana del Curs d'Esqui de Muntanya - Promoció 2015 – 7/8 Febrer – Aransa/Refugi Estanys de la Pera/Pic de la Colilla

Ens trobem dissabte a les 8.30 al parking de l’estació d’esqui de fons d’Aransa. 18 cursetistes i 4 monitors.

Abans de començar a foquejar, revisem que tots tinguem el material necessari, i llegim junts el parte de neu i el parte meteorològic. En principi el dia és clar, pero ja es veuen uns pocs núvols que s’aniran apropant durant el dia. No s’esperen precipitacions durant el cap de setmana, i el vent no ha de bufar fins mig matí de diumenge. La neu nova que va caure el cap de setmana anterior ha estat força ventada pel vent de NO durant la setmana. El risc d’allaus de placa està en 2/3 per sobre de 2200 mts.

Ens dividim en dos grups. Cada grup farà la seva. L’objectiu d’avui es arribar al refu, i un cop allà pujar una mica més, bàsicament per fer algunes pràctiques.
Fem prova d’arva i comencem a foquejar. Durant la pujada juguem a trovar el rumb, sense fer cas ni a les marques de GR, ni a les traces que hi ha. La idea és que només amb mapa i brúixola el grup arribi al refugi. En arribar fem una pràctica d’arva molt interssant, especialment quan sense adonar-se dos equips amaguen l’arva a 20cms de distància. Encara ens queda temps per tirar-nos per una pendent a practicar la teòria d’autodetenció.

Al refu estem com sardinetes. Hi ha 35 places i nosaltres ja som 22, i encara hi ha altres grups. Però la veritat que aquest refu fa caliu. Sopem molt bé i després fem una estona de xerrada de preparació de la sortida del dia següent.
Ens aixequem a les 7.00 (que be que hem dormit… J). A les 8.30 tots preparats ja comencem a foquejar. Rumb NE. La neu està ventada i una mica dura. Quan agafem la carena final el vent comença a bufar amb força de N.
Un cop fet el cim, ja de baixada, fem un tall de neu a una placa. Hi ha un gruix molt considerable (fins 3,5mts). La part superior de la placa (50cms) descansa sobre una capa una mica més feble. Fem el test de la columna estesa, pero veiem que dona negatiu. Costa molt que cedeixi. Aixi que ens tirem tots cap avall!
Arribem al refu, recollim les coses i continuem baixant, al principi gaudint pel bosc, i després per la pista de fons on posem a prova els nostres braços (quina remada…bfff).
Apa nois, ens veiem a la propera.
Cris & Carlos.

Participants: Oscar S, Mercè B, Ariadna M, Miquel V, Guillem Ma, Amaia A, Ignasi S, Montse S, Rafa B, Amalia A, Elena A, Guillem Mu, Adrià B, Núria P, Gaspar S, Raquel N, Cris M, Angel B.

Monitors: Xavi F, Ferni, Francesc D, Carlos M.

Unknown ha dit...

Molt bon cap de setmana, cada sortida que fem em queda més clar que em fan falta hores i hores d'esquí.
Tinc cames i braços una mica carregats de tant fer el pas de patinadora, tinc blaus a la cama i al cul de fer les pràctiques d'autodetenció, una mica constipat pel fred.
Tot i això només recordo el somriure que es va dibuixar a la meva cara quan vam començar a esquiar pel mig del bosc.
Brutal.
Bones traces i molta muntanya

Unknown ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.