22 d’oct. 2012

Remarkables-Wye Creek 14-10-2012

Dificultat : ***,S4,MBE
Desnivell: +/-1700m
Per avui anuncien bon temps desprès de molts dies de vent i neu. Als bars de Queenstown la gent s’arreplega davant els portàtils per mirar la meteo i els mapes per veure on van. En aquestes reconec a algú amb qui havia parlat en una de les botigues de muntanya i m’afegeixo al grup. La meteo pinta bé, però donen perill 5 a la zona de mount cook i 4 a la zona de Queenstown. Preocupació doncs no sabem on aprofitar millor el temps i la neu. Al final la opció conservadora de les pistes d’esquí. Estan tancades però garantitzen un bon accés a peu de neu. Així a Remarkables a on ja he gaudit dos dies de grans esquiades.

El dia es lleva bo i a les 8 ja estem amb les foques als peus a la base de l’estació a 1500m. Busquem les pendents suaus que donen accés a Wye Creek la zona que em faltava per recorre i que te pendents amples i suaus, evitant les cares E sobre carregades. Al coll a 1800m fem un perfil de neu i un test d’estabilitat. Mmmmmm a sota la petita cornisa i orientació SE, la carregada ens dona 2-3 amb el test de compressió. Trenca uns 20cm si bé a 80 cm hi ha una capa feble d’antigues nevades.

Veiem que els fanàtics (probablement locals)  ja estan baixant els corredors N, S, E i W. i cap allau espontània ni provocada pels esquiadors. Els Alps es un terreny enorme i un cop acabada la temporada d’esquí alpí els predictors reben poca informació. Això sumat a la dificultat d’accedir a la neu en dies de mal temps i a la manca de refugis guardats, segurament els hi fa ser prudents i sobrevalorar el perill. Si es aquest el cas, ho veig encertat doncs millor sobrevalorar-lo i sobre el terreny els grups amb experiència ja acabaran de definir i predir a nivell local el grau de perill en les vessants que pensen esquiar.

Així veiem una sèrie de canals en una serralada a on comencen les Hector mountains i ens dirigim cap allà. La baixada fins al llac ens fa buscar la neu recent doncs el vent l’ha mogut tant que passem de neu dura a tova en 0,3 segons. Hi ha neu, però no “paqueton” com el butlletí d’allaus ens feia esperar.

Dia atlètic, ens enfilem fins a 20000m i a un petit cim per baixar la primera canal. Baixo jo primer i gaudeixo a estones de neu pols i a estones de neu dura. Intencionadament doncs a la part W de la canal vaig trencant petites plaques dipositades sobre una neu glaçada sense he hagin cohesionat. Baixa Isabelle i desprès Bram. Fantàstica baixada. Així doncs repetim a la següent canal i aquesta vegada s’apunta també Max. Es més dreta i Max vol baixar-la primer. Tira massa a l’W i trenca una petita placa que ens provoca un ensurt. Poc gruix i poc ampla de manera que Max no te cap problema en parar-se a la part E de la canal. Bonic vídeo.

La neu que ha baixat fa entresortir algunes pedres al mig estret que fa que no gaudim tan com la primera. Així que fem la tercera ja només en Max i jo, mentre els altres inicien el camí de tornada. Ens traiem l’espina de la segona canal i aquesta la trobem al punt.

Sense més temps i amb el vent que com de costum ja portava massa temps sense bufar, comença a donar-li canya. Tirem a tota castanya fins al coll per baixar a l’estació de nou a on ens trobem als companys i d’aquí al bar a preparar els següents dies.

Teniu més fotos a:

Xavif

bona aquesta, una més!
(per cert, que t'he posat la piulada per "sota" de la del tren pq la proposta l'hem de lligar abans de divendres i si no és a "primera plana" la gent se la perdrà!
Life as it ought to be!

xavi f ha dit...

ostres, i tant. Ara faig difusió al facebook. Jo no podre anar, despres de tants dies fent el pendó haure de currar una mica...