13 d’oct. 2012

Mt Cardrona 1936m 27-9-2012

Dificultat: ** BE
Desnivell: +/- 1900m

Desprès de dos dies de mal temps surt un dia fantàstic, però encara no tinc cotxe així que a dit arribo a l'aeroport de Queenstown i busco un cotxe com un addicte busca, doncs això un cotxe, quan el tinc em dona un estranya sensació de llibertat, ja tinc la meva "dosi" i  a cremar benzina. En fi que son les 11 del matí i tinc dos accessos ràpids: Cardrona i Remarkables. Remarkables pel que he llegit es brutal així que tiro cap a les pendents moderades de Cardrona per aprofitar el dia.

Començo a foquejar a la 1 de la tarda i m'avisisen a l'estació que a les 5 haig de deixar el pàrquing. Així que a apretar les dents i cap amunt. Surto de 1600m i vaig flanquejant fora de les pistes fins a la cota 1894 a on m'espera una baixada per la cara nord amb la neu...podrida ja a aquesta hora. Mooooolta calor. Tiro cap avall fins que s'acaba la neu i a 1350 torno a posar pells i pujo per SE amb molt bona neu que intentaré aprofitar.






Així es, al cim del Mt Cardrona a 1936 baixo per unes suaus pales orientades a SW i em retrobo amb la "corn". A 1400m poso pells i baix a buscar una estètica canal que comença a 1650m, no tiro més amunt per que estic pendent de no arribar tard al cotxe. Curta però magnífica baixada. Ja de nou pells fins al capdamunt de l'estació 1891 per vessants SW i NW amb una neu mooolt moooolt podrida, sort de la baixa pendent. D'aqui al pàrquing tot i ser cara S la neu esta que es cau i entro ràpidament en pistes. 










Al parquing m'esperen els pisters, encara no son les 5 pero ja han acaba la feina i tenim una agradable conversa. Estan esperant tancar per començar a sortir a fer "Backcountry Ski touring". Em diuen que a Remarkables ha caigut una gran allau i que dos companys seus han anat amb el gos i l'helicopter per afegir-se als grups de rescat. Ha estat fora de les pistes però tot i així s'han mobilitzat per si havia algun esquiador forapista o algun muntanyenc per la zona. Per sort no va haver cap persona implicada (http://www.stuff.co.nz/national/7738542/No-one-missing-after-avalanche-near-Queenstown) Avui la cervesa al Cardrona hotel, un lloc amb encant, amb la foto sobren les paraules. Desprès cap a Queenstown a on em conecto a internet desprès de dies i me'n assabento dels detalls de l'allau al Manaslu. Dia trist doncs com ja vaig comentar en l'emotiu post del JaumeJ, no coneixia al Martí personalment però el viatge que va fer a Nova Zelanda fa 5 anys juntament amb els companys de Cegequi em va inspirar aquest viatge. Desprès m'informo també de l'allau a Remarkables i retraso l'Earnslaw cap a on teòricament anava l'endemà. Alguna cosa farè però encara no se que. Realment la muntanya hivernal te un encant especial i lliscar per sobre de la neu es indescriptible però a mesura que conèc més la neu la meva sensació d'inseguretat s'incrementa doncs soc més conscient de les meves errades, del que em falta per aprendre..... Al final per molt que creguis que un dia els teus coneixements et resoldran els dubtes, això no passarà mai i si es vol sortir a la muntanya nevada el risc que s'ha de minimitzar però també aprendre a conviure amb ell. I esperar tenir sort, més sort que els companys i amics que ens han deixat o han patit seqüeles pels seus efectes.

Teniu més fotos a:

https://picasaweb.google.com/110876417149029637632/Cardrona



Xavi F.