19 de març 2010

Sempre Pedraforca - 18-3-2010

Una de les raons que em van portar a fer de guia es que m'encanta repetir recorreguts, fer-los meus i si es dona el cas fer-los descobrir als altres.

Doncs el dijous passat vaig poder repetir el Pedraforca amb esquís amb en David i en Dídac. Les condicions ahir no eren dolentes tot i que dimarts i dimecres devien ser ideals. Varem sortir a les 9:30 desprès d'un incident logístic que ens va fer enrederir 1h. Esquis de pujada del cotxe fins al cim (nomes traient-los en el ressalt del camí abans d’arribar a la tartera).

Pujant ja veiem que l'hora perduda ens faria gaudir menys de la baixada i tot i haver-me aixecat a Bagà a -1ºC, l'olla en que es converteix la tartera quan no fa vent començava a funcionar. Al coll airet i per fi fresqueta.

Neu dura però no molt d’allà fins al cim, en que arribem a les 11:30h allà traiem pells i gaudim immensament fins a l'enforcadura, d’aquí fins a meitat de tartera encara i la darrera part supervivència.
Malauradament avui ens hem aixecat a Baga a 4ºC i això fa presagiar la fi de l'hivern al Prepirineu i al Pirineu Oriental, haurem de migrar cap a l'oest i cap al nord per allargar la temporada.