17 de gen. 2005

Enviat per Carles Ll.

Punt d'inici: Carretera a l'Artiga de Lin, poc més lluny d'es Bordes
Desnivell: +/- 1600m
Horari: Uf, dificil de dir, tot el dia.

Sortida organitzada per l'Eloi dins del cicle de sortides de la UEC de mataró.
14 esquiadors, dels quals 2 som de CEGESQUI. Sortida un poc multitudinària, amb gent de tots nivells, i amb horaris de paciència. Només 6 arribem a dalt, ja que hem sortit tard, i fins al refugi hem anat reagrupant-nos. De retorn al cotxe amb les darreres llums del dia.

Sortida poc coneguda a la Vall de l'Artiga de Lin. Deixar el cotxe allí on la pista esdevé impracticable. Nosaltres sortim de uns 950 m, una mica abans del trencall a Baricauba. Uns quilometres de pista fins al pont de Soberado (1100m), en esquis, amb grampons o a peu segons la preferència de cadascu. Creuar el pont i anar pujant per camí o pista fins al Barranc que baixa d'Auba (al tanto, es el segon!). Agafar abans de creuar el barranc un camí ascendent que va a buscar el llom. Pujar per bosc, buscant el millor camí (n'hi ha un munt!) fins a superar els pins i trobar la Cabana (1740m). Cabana acabada d'arreglar, capacitat per 4 o 6 persones, llar de foc de luxe (no he comprobat el tiratge). Fer un flanqueig, creuar el barranc, i per pales amples i suaus guanyar alçada cap els plans d'Auba. Dirigirse al coll de la dreta, i seguir remuntant el llom abocat al Plà de l'Artiga. Superar unes pales més suaus fins al peu del cim, que hem guanyat a peu per falta de neu.

Vistes magnifiques, sobretot cap a les Maladetes i la Forcanada. Ens ha faltat atravessar fins al Pic de Coma Salies, una mica més alt en direcció Sud, però era tard. El descens de supervivència. La neu crosta regelada estaba en pèsimes condicions. O neva aviat, o preferiré sortir a peu sense esquís. Atenció fanàtics, a l'artiga de Lin, vessant Pomero, s'endevinen descensos de luxe per a qui no li faci mandra fer l'aproximació! Hi tornarem!