29 de gen. 2005

Piada Pic de Montmalús 2781m - 22/01/2005

Enviat per Belén A.

Participants: Belén, Jerôme i dos amics: Rodri i Pere.
Desnivell:+720/-720
Temps: 3,5 hores pujada i 1 hora baixada
Meteo: dia esplèndid, temperatura suau.
Com que és una ruta curta ens ho prenem amb calma i sortim de Barcelona cap a les 7h del matí. Andorra queda lluny i l'entrepà que no es perdona, comencem a caminar a les 11:45h.
Deixem el cotxe a l'aparcament de les pistes de Grau Roig (2060 m), quina gentada!. Des de l'extrem sud ens dirigim al telesquí deMontmalús, per pujar ente el bosc per alguna de les pistes que hi ha del costat esquerre.
Deixem a la dreta l'arribada del telesquí (cota 2290 m) per avançar en direcció sud cap al coll que es veu al fons. Deixem la vall principal per agafar una secúndaria a la part dreta, que ens porta fins el coll de Montmalús (2704 m). La pujada és suau però constant.
Una miqueta abans del coll hem hagut de deixar els esquís, per fer el cim amb crampons i piolet; el vent que ha bufat del nord-oest els dies anteriors ha deixat pelades les crestes. Rellisca una mica is'ha d'anar amb compte amb els rocs.
Arrivem al cim arrodonit del Montmalús i fem un mos; fa vent però s'està bé, quina tranquilitat!.
La baixada és rápida i el pendent bastant suau. La neu està força bé, una mica de crosta en algun tram. La part final la fem per les pistes de Grau Roig. Per sort estem sols; les pistes ja han tancat, pràcticament. Arrivem al cotxe a les 16:45h. Hem passat un molt bon dia.
A la tornada fa una mica de mandra haver de travessar Andorra, botigues, Punts de Trobada, etc.... Per sort és dissatbe i demà podem descansar. Ha valgut la pena de totes totes.