5 de gen. 2005

PIADA - Pic d'Ardiden 2988m, 1 i 2/01/2005

Enviat per Carles Ll.

Eloi F., Martí G., Carles, Iolanda, Angèlica, Carles L.
Desnivell: +/- 1900 m aprox
2h/2h30 al refugi - 4/4h30 al cim
Aprofitant l'arribada de un front, ens disposavem a patir la primera encigalada de l'any. Dissabte el temps va ser radiant, però el Diumege no, i varem anar pujant sense cap certesa de millora entre boires i breus nevades de marró en tota regla. No confiavem en arribar enlloc, però a poc vam anar guanyant metres, i al peu de la cresta, algun clar indica que potser els nuvols es trencaran .Obrim traça per neu fonda, crestegem per roques verglassades i apareixem dalt del cim, per sobre els nuvols. Tot és blanc sota l'horitzó, tot es blau per sobre, i entre mig només emergeixen els cims més alts, com Vignemale, Perdut, Balaitus o Infiernos.
Uahhhhhhhhh! Fantastic. Quin gran dia de muntanya!
La neu crosta en el descens, ens submergim de nou a la boira, i tornem al cotxe sota la pluja. Sembla mentida, costa de creure.
Dissabte 1: Trencall per sobre Grust, carretera de Luz St. Sauveur a Luz Ardiden, 1100m aprox. Seguir la pista fins a Aynis, i remuntar la vall fins el refugi Lliure (2035m - 5/6 places)
Diumenge 2: guanyar alçada per la vall en direcció Sud fins apropar-se a la base del cim (2600 aprox). Orientar-se cap al est i anar a buscar unes pales de inclinació creixent que en direcció sud altre cop menen a l'aresta somital. Guanyarla sense esquís per fortes pendents i algun pas de roca. Resseguir l'aresta uns 200 metres de desnivell, sense gaires dificultats però sobre vessants força penjats.
Descens pel mateix itinerari.
Bon any esquiador@s

Haces las cosas como Dios manda, bien detallado todo. Da gusto así disfrutar de tus aventuras sin moverme de casa. Gracias.