8 de març 2023

Un cap de setmana per l’Alta Cerdanya: Coma d’Or i Puigmal

Dues noies, dos #8cims i uns banys!!

Es presenta un cap de setmana amb neu, bona meteo i bones condicions en general al mateix Pirineu Oriental, així que optem per gaudir del nostre entorn i jugar a casa.

Dissabte 4 de març: Puig de la Coma d’Or 2.826m /  #8cims

Desnivell acumulat: 1.200m /  Distància: 15 km

Des del Coll de Puymorens (1.915m) guaitem a banda i banda. Evidentment la zona orientada cap a La Mina, Padrons i Andorra es veu molt més innivada que la Coma d’en Garcia, però tot i així aquesta no es veu malament. Triem, doncs, el puig de la Coma d’Or i enfilem la pista que puja per la Coma d’en Garcia en direcció a la Portella.

El dia és radiant i plàcid, hi ha força neu i fa fred, no es pot demanar més! Arribades a la portella ja treu el Cap el Coma d’Or, veiem que el proper objectiu, el coll està ventat, com de costum, però hi ha neu fins a sota el cim sense sobrar-ne massa... a la baixada ja en parlarem. Perdem uns metres de desnivell per arribar-hi, deixem l’estany del Coma d’Or a la nostra dreta ben nevat i anem seguint amb neu justa per pujar fins a sota el cim. Deixem els esquís i fem quatre passes per fer el cim a peu. Les vistes són espectaculars: al costat mateix la gran pala del Puigpedrós de Lanós, per una banda el Carlit imponent sobre la presa, per una altra el Fonfreda, el Pic de la Mina i Andorra, més enllà els Monts d’Olmes, la Tossa, el Cadi i el Pedraforca al Sud...i tot tan nevat que fa goig.

Els primers metres de baixada son prou bons, però aviat arriba algun tram herbós i amb alguna pedrota de tant en tant. Un cop al coll ventat descalcem uns metres i ja podem passar el petit flanqueig de sota el Cap de la Llosada amb una mica d’embranzida fins que tornem a posar pells per arribar de nou a la portella. Ara sí, força neu per baixar, hi ha traces per totes bandes i ens mantenim a l’esquerra del rec per aprofitar la pendent i jugar a esquivar els arbres.

Arribem a baix ben satisfetes, es preveu una tarda quieta i un capvespre serè, així que l’aprofitem per treure el cap als banys de Dorres, de gestió municipal. No som les úniques que tenim aquesta idea...Les diferents piscines estant força plenes, però ens hi fem un lloc tot contemplant el circ d’Eina, el Puigmal, la Molina, Masella... Sembla que el Puigmal es veu molt innivat, així que ja tenim destí per a l’endemà.

Per cert, el preu de l’entrada és molt correcte, 5.50€ i ens hi podem estar tanta estona com vulguem.

Ens allotgem a l’hotel Le Catalan, al coll de la Perxa, a peu de carretera mateix. Habitacions molt correctes i un esmorzar en un entorn panoràmic on no hi falta de res, ideal per sortir a fer l’activitat que ens espera.

I sense quasi adonar-nos-en, hem fet un #8cims de la temporada 2022-23

Diumenge 5 de març: Puigmal 2.909m / #8cims

Desnivell acumulat: 950m /  Distància: 9,600km /

Sortim de l’aparcament superior a la cota 2.000 de la reoberta estació d’esquí del Puigmal 2.900 (que actualment està en funcionament els divendres, dissabtes i diumenges) i fem els 2 km de la pista fins a començar el camí de pujada arran del riu fins que el travessem i deixem i ja ens decantem cap el Puigmal d’Er.

Molt bon dia, molta neu i fred, de nou anem bé!  Podem anar progressant i a base de voltes maries de molt bon fer anem guanyant alçada amb un dia també espectacular. Fins i tot el tram del flanqueig més delicat on sovint s’hi troba la neu més dura i regelada està bé! Som una munió de gent, i cap al Puigmal de Llo també se n’hi veu força traçant amunt.

Podem gaudir de les bones vistes des del cim, saludem coneguts per aquí i per allà mentre va arribant gent per totes bandes; fa tan bo que no en marxaríem.

Desfem el camí de pujada, surt algun roc però a mesura que anem baixant xalem més i més.

De nou, arribem ben satisfetes de l’excursió, si bé és un cim més que conegut i sovint amb neu dura, regelada o crosta, aquesta vegada estava més bé que mai.

I de nou, quasi com qui no vol la cosa, hem fet el segon #8cims del cap de setmana de la temporada 2022-23.

Salut i bones traces!

eulàlia i roser

Enhorabona pel doblet!!!! I per trobar-los en bones condicions:))))

Molt bé, quina sort trobar aquestes condiciions de neu i de temps! Ben aprofitat tot, -....fins i tot els banys . Felicitats!

Esqui i banys, bona companyia i una meteo fantástica... la millor combinació. Felicitats!!

Bona combinació de 8cims que tenim aquest any! Felicitats!!!