13 de març 2023

Montsent de Pallars 2883 m des de la Presa de Sallente (11/3/2023)

+/-1165m, 10,5km; F, **, S2 (S3); 5h.

Divendres pugem a la Vall Fosca i ens allotgem a Paüls de Flamisell, a un apartament molt confortable.

Dissabte ens llevem relativament aviat, però estem molt a prop de la Presa de Sallente. Carreguem esquís a la motxilla i abans del túnel ja anem sobre esquís. La qualitat de la neu és pèssima i anem remuntant la Pala Portell amb molt de compte. Arribem a les Passades de Montsent, desitjant que la neu estigui més cohesionada. Però arribem dalt del Montsent amb una neu molt humida, la pluja del dijous deuria arribar fins ben amunt.

El vent es fa notar amb més força aquí dalt, però els núvols estan enganxats més al nord, per sort! Tot el dia fa un temps amenaçador però amb ullades de sol que ens permeten gaudir de les vistes d'aquest #8cims tan majestuós. Baixem anant per feina, però com cremen les cames amb aquesta neu! Observem una allau de fusió en la traça de pujada i en desencadenem dues més tot baixant. Evidentment, baixada amb tota la precaució del món, un a un, controlant cada moviment, etc. Arribem a la Font de la Coma d'Espòs i ens refem gaudint d'aquest entorn molt més amable.....amb un solet ben bonic, un bon glop d'aigua i cap avall amb els esquís a l'esquena fins al cotxe.

Relive de l'excursió: https://www.relive.cc/view/vJOKxGGp956

Després d'un bon dinar, passejada de descoberta per Paüls, Povedà i Mont-ros, amb posta de sol magnífica.

Diumenge teníem previst anar al Pic de Filià, però rectifiquem i deixem els esquís per quan la neu estigui en més bones condicions. Feia temps que no ens trobàvem la neu d'aquesta manera!

Fem una circular a peu des d'Antist, amb un sol primaveral d'escàndol! Molt recomanable :)

Cim agraït, tot un #8cims aquest 'mont cenyit' o voltat ;) ...i massa avançada aquesta primavera, amb aquests allaus de fusió... Passejades apuntades (16km! això fa venir gana...)

Quina llàstima, som a mitjans de Març i ja tenim la neu com esta... bona opció anar a caminar.

roser ha dit...

Molt ben aprofitat...i pensar que encara som a l'hivern!