30 de des. 2019

Pic de Comamitjana (2.732 m.) 29-12-2019, desnivell aprox 1.300 m., nivell dificultat 3

Ahir vam anar a fer un cim que no es gaire freqüentat i que forme part del repte dels 8 cims. Potser s'hi va pòc perque implique un canvi de pells adicional, ja que el cim quede darrere de dos colls venint de la estació de Vallter 2000. Pero el nostre esforç será recompensat puguent disfrutar dels encants d'una vall solitaria i alpina.

Sortim de la estació superior de Vallter 2000 (cota 2000m.) per anar a guanyar el coll de la Marrana. Aquestos díes hi ha bastant gel en aquestes contrades, i en llòc de pujar pel barranc de l'esquerra, que está al ombra, optem per pujar per una empinada pala més a la dreta a la que ja ha arribat el sol.

Una vegada al coll de la Marrana ens dirigem per l'altra banda del coll cap a la dreta, en direcció al coll que es trobe entre el Bastiments i pic del Freser, fent un flanqueig sense treure les pells, ja que el desnivell entre els dos colls es molt petit. Una part d'aquest flanqueig l'hem de fer a peu ja que hi han bastantes pedres aflorant. Vista desde aquest últim coll i coll de la Marrana a l'esquerra:

Desd'aquest coll tenim el Comamitjana en direcció noroest. En la següent foto el veiem a la dreta. El guanyarem fent un flanqueig per l'esquerra de la vall i finalment pujant per la pala de neu que es trobe just a l'esquerra del cim:

En Javier arribant al cim i pic del Infern al radere:

El flanqueig ens lo vam tindre que guanyar amb esforç ja que aquestos díes la neu i el gel abunde en aquestes contrades. I finalment arribem al cim, en el qual ens entretindrem una bòna estona, gaudint simplement d'aquella pau i aquella llum del sol.

La tornada la fem pel mateix itinerari de pujada, gaudint dels paisatges a la llum de la tarde.

Ha estat una jornada d'esquí molt complerta i variada, qu' hem gaudit plenament tan en la vessant esportiva com en la vessant humana. Hi vam ser: Javier, Max i jo mateixa, Rosa.

pep lluís (ropits) ha dit...

Enhorabona! Gràcies per la piulada!

Samuel ha dit...

Bones! Diria per les fotos que heu fet el Pic Alt de Comamitjana, que és més al sud i no el Pic de Comamitjana que és una mica més al Nord i 30 metres més baix...no és pas que us hi vulgui fer tornar! L'alt de Comamitjana té unes pales obertes i amb pendent, sovint carregades, mentre que el Pic de Comamitjana et deixa pujar per un llom fins a la carena, esquivant les parts de més pendent. Tots dos són pics quan hi ha neu assentada,

samuel

Interessant Samuel! S'hauria de revisar... si serveix d'ajuda a la meva piulada del 2/12/2018 https://cegesqui.blogspot.com/2018/12/pic-de-comamitjana-2727m-des-de-vallter.html a la foto 1 es senyala amb el pal el Pic de Comamitjana, i a l'esquerra es veu l'Alt de comamitjana... que sembla el de la foto 2 de la Rosa. D'altra banda, a la foto 15 de la piulada de 2/12/2018 es dibuixa itinerari al Comamitjana... ja verificareu!