5 d’abr. 2016

Passeig salvatge entre la vall de Salenques i el barranc de Riueno

28 de març de 2016

Pont de Salenques (1.450 m.) - barranc d'Anglos - refugi d'Anglos (2.253 m.) - colladeta de Riueno (2.280 m.) - barranc de Riueno - pont de Moralets (1.450 m.)
+900 m. aprox., S2**

Roser i Pep

Amb el bon record de la visita a la vall d'Anglos ara fa prop de 6 anys tornem amb la intenció de fer el pic Soubiron. L'accés complicat a la zona per la vall de Salenques no van fer possible assolir l'objectiu però si que vam aconseguir fer una bonica passejada per la zona. Sortim del pàrquing que hi ha a tocar del pont de Salenques a la N-230. Esquís a l'esquena durant poc més de 20 minuts i ja calcem, el bosc està increïble. A partir de la pleta del Racó el camí puja fort SW prop del barranc d'Anglos. Alguns arbres tombats per la força d'alguna allau passada dificulten el pas. Després de la guerra torna la pau i a partir de la cota 2.000 el terreny és més obert, avancem més fàcilment. Les allaus han fet feina, intentem buscar terreny una mica més segur.

Ja per terreny més suau seguim primer en direcció a l'estany Fer i una mica més amunt flanquegem vers el nord el serradet d'Anglos per tal d'arribar a l'estany Gran. Pel camí passem pel costat d'un arbre monumental que ha passat a millor vida.
Arribem al refugi d'Anglos tot gaudint d'aquest paisatge avui siberià on el vent ha fet molta feina. Aquest refugi entranyable demana una reparació urgent per tal que la neu no hi faci estada al seu interior.

Desistim d'anar cap al pic de Soubiron, és tard, toca tornar a casa i la previsió meteorològica no és massa favorable. Continuem camí cap a la colladeta de Riueno avui pràcticament sense neu. I des d'aquí iniciem un magnífic descens fins a la cota 1.700 m. amb neu primavera

Només queda acaba de baixar el bonic camí que ens deixa de nou a la N-230 prop del túnel del Fogar. Poc més de 1,5 km pel costat de la carretera i som de nou al cotxe. Volta molt recomanable si ens agrada jugar amb el bosc.

Jugar amb el bosc.....hahahahhhaa....tela!!!!!