17 de febr. 2014

Pic de Mortiers (2605m) i Puigllançada (avantcim)

Sortida de cicle realitzada el 15 i 16 de febrer del 2014 amb la participació de Cesc D,  Agustí G, Miriam M, Jesús C, Xantal F, Javier G, Carlos M, Fina R, Andrea D, Lucia B, Imanol, Nuria A, Carles P

Dissabte 15 de Febrer: Estacio de Formigueres-pic de Mortiers-vall de Galba-Formigueres +850 -1100 6h F
Arribem a Real i el panorama no invita a esquiar. La neu continua no es veu i sembla que hauriem d'arribar al coll de Sansa amb esquis a la esquena.. Deixem la Pelada per un altre día. Davant nostre veiem Formigueres tot blanc..

Agafem forfait de randonee(5€) per arribar a l'inici de la serra de Mauri, però la segona cadira està aturada pel vent, toca pujar una mica més.
A mesura que anem arribant a la Serra de Mauri el vent apreta de valent.

Treiem pells agafant-les fort perque no sortin volant i baixem esquiant uns 100m fins al refugi de Camporells. Els llacs que l'envolten estàn coberts de neu i glaçats. Fem un mos, posem pells i seguim cap a l'oest creuant llacs i pujant diverses palas suaus. Ens anem apropant a la carena del Pic de Mortiers que pujem pel NO fins al cim.

La baixada de la pala est amb neu dura ens fa gaudir. Després enllacem amb la vall de Galba per pales amples i disfrutones fins arribar al fons de la vall. Anem a buscar un pont de fusta per pasar a la banda esquerra del riu, però allà la neu ja no es tan bona, crosta i pesada.

Remant a estones, altres patinant, anem baixant fins la primera barraca de la Jaça de la Llosa. Seguim baixant fins la segona barraca (de la Jaceta). Aquí enllacem amb una pista d'esqui de fons, travessem un pont i després d'uns minuts més hem de tornar a posar pells per remontar el bosc uns 150m fins on tenim els cotxes completant la circular.

Diumenge 16 de Febrer: Estació de la Molina(pk Alabaus)- Puigllançada(avantcim) +-550 2h30 F

El dia s'aixeca nevant al refugi de la Molina del CEG. Per aprofitar la neu que cau pensem en un destí senzill i no compromés. Anem en cotxes fins el parking Alabaus de la Molina, la neu va guanyant gruix a mesura que pugem.

Anem a buscar  el bosc que hi ha a la esquerra de les pistes i anem remontant cada cop amb mes vent, fred i boira. Ha caigut mes d'un pam de neu nova. Arribem a unes fites just als peus del Puigllançada però no es veu gaire i fa molt vent. Decidim fer mitja volta i gaudir d'una neu pols humida prou disfrutona (o no!).

Acabem la sortida de cicle al bar de l'estació de Toses.

Carles Perera

Carles, gràcies!!!
Un plaer tornar, veure piulades, i que les condicions segueixen bones... en vindran més!
Bona setmana,

Bona sortida, gràcies per la coordinació, el Puigllançada amb molta neu. Uiiii

Imanol ha dit...

Gràcies Carles per l'organització i a tots pel fantàstic cap de setmana.

molt bé!!! Núria....enhorabona per la sortida!!!!

Bona alternativa la zona de Camporells dona molt de sí...